Igor Akrapovič je primer podjetnika, ki je svoj posel zgradil iz svojega hobija oz. strasti do motociklov. Veliko pa mu je pomagal tudi oče kot vzgled vtrajnega in predanega podjetnika.

Tveganje dojema kot nekaj, kar je potrebno narediti, še vedno pa zraven ohraniti trezno glavo in samo tveganje prilagoditi okoliščinam.

Meni, da pri razvoju v velikih podjetjih, kot je Kawasaki, ne dopuščajo veliko napak in sam produkt (izpuh) mora biti zelo hitro narejen, medtem ko v Akrapoviču pa lahko eksperimentirajo, ker je to njihov core business. Njihove ostale stranke pa lahko kupujejo enake izpuhe, kot se uporabljajo na najboljših motociklih.

Prioriteta mu je narediti predvsem dober produkt in šele potem žeti uspehe pri prodaji. Pri 3 mio lanskega dobička so jih 9 mio investirali v razvoj. Prav tako pa je njihova logika, da tisto, kar zaslužijo oz. presežke vlagajo v razvoj in tako hitreje rastejo. Kupce pa velikokrat pustijo čakati na proizvode, saj preprosto ne morejo dosegati povpraševanja. Ocenjuje, da so zaradi tega samo lani izgubili 4 mio. O vstopu tveganega kapitala ni nikoli razmišljal, še bančne kredite je uporabil šele v zadnjem letu.

Zaposluje večinoma slovenski kader, pri iskanju pa celo nimajo težav, saj kadre, ki nimajo dovolj znanja, sami izobrazijo. Nekaj časa so imeli zaposlenega managerja, nato pa je Igor bolj konkretno prevzel predvsem razvoj novih produktov. Trdi, da razmejitev med lastništvom in managerstvom podjetja je odvisna predvsem od kulture podjetja in je potrebno preizkusiti različne opcije. Svoje zaposlene je celo nagradil z deležom v podjetju in meni, da je to pozitivno vplivalo predvsem na višje izobražen kader, ki je razumel pomen deleža v podjetju. Svoje zasposlene nagrajuje z dodatnimi plačami, nagradami za inovacije in posebne dosežke na svojem področju dela.

Problem kopiranja proizvodov rešujejo s poznim lansiranjem na trg. Pantentno zaščito jemlje zelo z rezervo, saj se za nekatere izdelke ne izplača, ker konkurenca, tudi če poskusi, ne more niti približno dobro skopirati izdelka.

V Sloveniji je vedno posloval minimalno, dejstvo, da prihaja iz male Slovenije, pa ne vpliva na poslovanje, saj je njihovim partnerjem dejansko vseeno, dokler so priozvodi vrhunski. Večino materiala kupuje z Japonske. Posli z Japonsko potekajo počasi, saj se morajo vedno posvetovati med seboj in šele nato zmorejo odgovor. Prednost pri Japoncih vidi v izjemni delavnosti, slabost pa je predvsem pomanjkanje kreativnosti. Japonci so dobri predvsem pri prilagoditvi prioizvodov, ki že obstajajo. Slabost Evrope skupaj s Slovenijo pa je predvsem draga delovna sila, kar jih v tem kontekstu postavlja za ZDA in Japonsko.

Delali so tudi v Formuli 1 za BAR Hondo, vendar ker jim ta ekipa ni pustila oglaševanja teh izpuhov so posel preprosto opustili. Njihova logika je da razvijejo izpuh za tekmovalne kategorije, potem pa začnejo taiste prilagojene izpuhe prodajati za serijsko proizvodnjo. Trdi še, da je Formula 1 najbolj hvaležen šport predvsem za tobačno industrijo, podjetja pa sodelujejo v F1 predvsem zaradi imagea, to je pomagalo tudi njim, ko jih je UPS povabil kot partnerje na eno od dirk.

Prizanja (podjetnik leta,…), ki jih je dobil, vidi predvsem kot osebno vzpodbudo, partnerji pa na to gledajo zelo pozitivno, kar prispeva k boljšemu in trdnejšemu partnerstvu. Trdo delo in predvsem veliko dela je včasih kritično vplivalo predvsem na Igorjevo zdravje in vzdušje v družini in meni, da je tu treba biti zelo previden. Stres zmanjšuje predvsem s poslušanjem glasbe. Težke in pomembne odločitve sprejema zelo hitro, včasih celo prehitro. Ključ za uspeh je poklic kot način življenja, nekaj, kar te izjemno zanima in potem stalno raziskuješ nove rešitve in izboljšuješ obstoječe produkte.

Podjetja ne misli prodati in želi počakati, kako se bodo odločili njegovi otroci – torej, kaj bodo počeli v življenju. Nadaljni  razvoj vidi v izdelkih iz titana in naslednji teden se gredo inženirji pogovarjat v Ferrari in Ducati. Njihova tehnologija pa seže lahko celo v medicino, v Formulo 1, in letalsko industrijo. Meni, da nove tehnologije v smislu pogona vozil bodo še malo počakale in da se bo delalo predvsem na manjši teži vozil, boljši aerodinamiki in manjšem kotalnem uporu.

Njihove stranke so zelo podučeni kupci in vedo, da se njihovi izpuhi pojavljajo na večini motociklov v razredu GP in Superbike. Zato kljub višji ceni raje kupujejo njihove izpuhe. Lekcija tu je predvsem ta, da ustvariš skupnost okoli svojega proizvoda, ki je mu je predana in da tvoja blagovna znamka postane top of mind.

Mladim priporoča pred vstopom v podjetništvo pridobitev znanj, ne samo formalnih, pač pa praktičnih, poleg tega pa je zelo pomembno, da gredo v tujino in dobijo širino v razmišljanju.