Po daljšem premoru objavljam intervju z Majo Švener, mlado podjetnico, ki skupaj s svojim fantom Gregorjem vodi spletno trgovino Ličila.si. Spletno trgovino sta odprla 1. aprila in v Sloveniji ekskluzivno prodajata blagovno znamko ličil Barry M, ki je tudi istoimenska britanska kozmetična hiša.

Mislim, da je njihova komunikacija lahko gotovo v vzgled večini spletnih trgovcev v Sloveniji in glede na sledeče odgovore zajema vse glavne elemente spletne prodaje ter pri tem učinkovito vključuje uporabo družbenih medijev tako pri usmerjanju prometa na spletno trgovino kot tudi grajenju homogene skupnosti. Eden od sadov očitno dobrega dela je tudi njihova Facebook stran, ki  se z zavidljivo hitrostjo prebija po lestvici Top 30 Facebook strani slovenskih blagovnih znamk. Mimogrede, naslednji teden bodo lansirali prenovljeno spletno stran. Go check it out.

Foto: Mimi Antolovič

Katere kanale uporabljate za komuniciranje in zakaj taka izbira?

Prav vsako jutro se zahvalim silam vesolja za zdravje, hrano, super družino in internet. Pred leti je bila namreč promocija podjetij in njihovih izdelkov zagotovo težja. Klasični mediji namreč zahtevajo kar visoke finančne vložke in na začetku poslovne poti večina nima visokega budgeta.  Na internetu lahko vsakdo prične svojo zgodbo z bistveno nižjim proračunom, a obenem pozitivnim rezultatom.

Ni pa zanemarljivo, da je potrebno ogromno iznajdljivosti, znanja in zagnanosti. Torej znamko ličil Barry M in spletne strani Ličila.si v tej fazi z Gregorjem gradiva izključno na spletu – Facebook in Youtube imata največji delež.

Zakaj takšna izbira? Katera revija za žensko populacijo pa še sploh ima toliko bralk kot odlična Facebook stran z več tisočimi člani/cami? Da ne omenjamo stroškov. Sicer pa je prva stopnička, da potencialni kupec sploh pride na tvojo spletno stran. Ampak do nakupa vodi še kar nekaj stopničk in prav vsaka je izziv.

Kateri kanal, kjer komunicirate, prinese največ nakupov?

Izjemno rada berem knjige, ampak resnično ne vem, če bo še katera »knjiga« prinesla toliko sprememb v mojem življenju. Prav vsak dan lahko preko Ličila.si Facebook strani komuniciram s preko 24.000 pripadnicami ženskega spola in kakšnim moškim privržencem, ki kdaj razvaja svojo lepšo polovico z našimi ličili. Največji delež ima vsekakor Facebook. Seveda bi izpostavila tudi e-mail marketing, ki je predvsem namenjen predstavitvi novosti in akcij v trgovini. Je kot elektronski jajček presenečenja. Vedno namreč, ko pošljem e-sporočilo, se v njem skriva kaj izjemno »sladkega«.

Velik poudarek dajete tudi na vsebine, predvsem na izobraževanje. Imate za tem strategijo, načrt ali vsebine sproti ustvarjate po navdihu?

Seveda imamo premišljeno strategijo, ki je vedno usmerjena na dobrobit deklet, dam in babic, ki spremljajo našo stran tako ali drugače. Naše bodoče ali obstoječe navdušenke Barry M ličil želim prepričati, da so ličila lahko tudi čarobna in lahko z njimi pridobijo ogromno samozavesti. Veste kako je, notranja lepota je že resda številka ena, a do tega ravnovesja je potrebno priti. In če je ženski všeč odsev v ogledalu, potem tudi samozavest eksponentno raste. Zato so tu video vodiči, ki smo jih ravno ta teden posneli z Ličila.si vizažistko Simono Škrinjar in bodo zelo kmalu na voljo.

Veliko žensk se ne znajde najbolje z ličili. Imajo napolnjene predale z najrazličnejšimi pripomočki, ampak ne pa toliko znanja, kako ličila uporabljati. In tukaj vskočimo mi. Prav tako imamo na www.licila.si/blog zakladnico idej in predstavitve odtenkov Eve, Maše in Tine, ki so iskrene ocenjevalke Barry M ličil.

Kdo ustvarja vsebine?

Vsebine ustvarjam sama, pri blogu pa mi pomagajo še tri izjemno prijazna in zabavna dekleta (Eva, Maša, Tina), ki v zameno za blog zapise in fotografirane izdelke dobijo Barry M ličila brezplačno. Tu je seveda še vizažistka Simona Škrinjar, ki je neprecenljiva zakladnica make up idej.

A če se osredotočim samo na Facebook in Ličila.si spletno stran ter njeno vsebinsko strategijo, tukaj ni zunanjih delavcev, ampak samo jaz in Gregor. Nimava računovodskega, kreativnega ali marketinškega oddelka, imava pa mladostniško veselje, energijo in ljubezen do dela. V prihodnje se bo ekipa širila. Nenazadnje ne bom mogla vsak dan testirati izjemno prekrivnih Barry M korektorjev in jih pošiljati v boj z mojimi podočnjaki.

V precej kratkem času vam je uspelo pridobiti precej veliko bazo privržencev na Facebooku. Kako vam je to uspelo?

Če se spomnim začetkov, je bil takrat pristop na Facebooku malenkost drugačen. Večinoma podjetja niso bila ažurna in na voljo obstoječim in bodočim kupcem. Na Ličila.si strani poslušamo mnenja, predstavljamo novosti, predvsem pa smo vedno na voljo. Na odgovore ni potrebno dolgo čakati. Prav tako ni neodgovorjenih vprašanj. Seveda pa se vedno kaj zanimivega dogaja, ženske pa na splošno rade sledijo stranem, kjer so v igri kvalitetna ličila in lepe nagrade.

Vse produkte preizkusimo osebno in posredujemo fotografije na Facebook. Po mojem so le redke, ki ne uživajo ob dnevno »svežih« fotografijah ličil. Seveda pa tudi zadovoljne stranke priporočajo našo stran in število oboževalk res hitro raste.

Kako strategijo imate na Facebooku? Vam to predstavlja kanal za usmerjanje prometa ali ob tem gradite tudi skupnost?

Oboje. Na Facebooku privrženke ocenjujejo, dajejo ideje, izražajo različna mnenja ter aktivno spreminjajo tako samo ponudbo kot tudi način prodaje. Hkrati pa se tam srečujemo ljubiteljice ličil, ličenja in lepote. Vsekakor je to tudi kanal za usmerjanje prometa na stran z britanskimi ličili Barry M, ki so ena izmed najbolj popularnih in vsekakor najbolj barvitih blagovnih znamk na Otoku. Virus navdušenja se seveda že močno širi tudi pri nas v Sloveniji, kjer se lahko Barry M kupi ekskluzivno samo v naši spletni trgovini.

Vaša publika je izrazito ženska. Kako dosegate vpletenost (engagement) – kateri prijemi pri komunikaciji na Facebooku najbolj učinkujejo pri ženskah?

Seveda je največji odziv pri nagradnih igrah, zelo za petami pa so tudi odzivi na fotografije make up idej. Ko sem v dilemi, vedno povprašam naše privrženke, kaj si mislijo o tem. Njihovo mnenje mi pomeni ogromno in kar je najpomembnejše, njihovo mnenje tudi šteje. Veliko je bilo pohval iz njihove strani, še bolj pa sem vesela, ko prispevajo ideje in jih takoj začnem uresničevati z njihovo pomočjo.

Ste imeli kakšen negativen odziv na Facebooku? Kako ste se odzvali?

Negativnih odzivov je presenetljivo malo. Zavedam se, da potrošniki na nek način ne prenašajo dobro trgovcev in imajo stalni občutek, da jim bo nekdo samo zaračunal, ponudil pa zelo malo. Tega pri nas ni. Za vsakogar, ki je naletel na kakšno pomanjkljivost in jo je javil bodisi na Facebook strani ali kje drugje, smo našli rešitev. Na koncu smo vedno vsi zadovoljni in zato se tudi te stranke redno vračajo na Ličila.si stran. Seveda se najde tudi zapis, ki jim nikakor ni všeč in to mnenje izrazijo. Zakaj pa ne, tudi njihove pripombe peljejo našo spletno stran po pravi poti.

Kako merite učinke? Kaj so glavni KPI (key performance indicators) pri komunikaciji?

Za osnovo uporabljamo Google Analytics, s tem predvsem merimo odzive na e-mailing listo in spremljamo učinkovitost oglasnih pasic. Pri tem povezave zgradimo z Google URL builderjem, tudi pri objavah na Facebooku, ki so usmerjene na našo spletno stran. Na samem Facebooku pa si seveda ogledamo tudi Page Insightse.

Seveda se spremlja trend obiska, kateri oglas ali mailing je ustvaril največ prometa na spletno trgovino in ali je prišlo tudi do nakupa. Pomembna je stopnja konverzije; že kmalu smo opazili, da veliko strank pride do blagajne, a nakupa ne izpelje. Zaključek je bil, da je potrebno nekaj ukreniti s poštnino, ki je v Sloveniji izjemno draga. Učinkovita rešitev je bila mnogo cenejša poštnina pri nakupu nad 15 € in res se je stopnja konverzije ne samo povečala, ampak se je zvišala tudi povprečna vrednost nakupa. Do te vrednosti pa je poštnina »standardna« oziroma takšna, kot v večini spletnih trgovin.

Kaj testirate pri komunikaciji? Uporabljate A/B split testiranje?

A/B testiranje se uporablja seveda predvsem pri e-mail marketingu. Vsako sporočilo ima vedno dve verziji in tisto, ki je najbolje brana, potem tudi odpošlje sistem ostalim obstoječim ali bodočim Barry M in Ličila.si navdušenkam.

Predvsem je pomemben odziv in pridobitev zaupanja. Meni je zelo drago dejstvo, da maile pošiljam kot Maja iz Ličila.si, prav tako lahko na maile vse dame tudi odgovorijo. Torej tisti pripis v nogi, da je sporočilo avtomatsko generirano in da naj ne odpisujemo nanj, pri nas odpade takoj. Prav tako je dosti boljše nagovarjanje v prvi osebi kot pa da nam dober dan zaželi »oseba« info@…

Kako planirate zaloge in prodajo?

Zaloga se dobavlja enkrat ali dvakrat mesečno direktno iz glavnega Barry M obrata v Londonu. So določene kategorije ličil in odtenkov, ki so stalno popularne in ta morajo biti vedno na zalogi. Prav tako se upošteva pravilo,  da je ob večjih akcijah zaloga rešiteljica številka ena. Vsa naročila do 17.00 ure odpošljemo še isti dan, zato mora biti vse ali skorajda vse na zalogi.

S kakšnimi težavami ste se do sedaj največkrat srečali?

Težava številka ena je zagotovo še nezaupanje v spletno nakupovanje. V tujini je seveda druga zgodba, ampak sem vesela, da spletno pripoved na področju ličil v takšnem obsegu začenjamo med prvimi. A to težavo jemljem kot izziv, ne kot prepreko. Vse napovedi o porastu spletnega nakupovanja so samo olje na ogenj izjemnemu potencialu naše spletne trgovine.

Foto: Mimi Antolovič

V kategoriji Intervju si lahko prebereš še: