Čez vikend sem se odločil, da ustvarim nov Gmail račun in nanj preusmerim vse svoje naročnine na prejemanje novic po e-mailu s strani medijev in podjetij. Trenutno sem imel za to nastavljen svoj osebni e-mail naslov, vendar pa je masa teh e-mailov preprosto postala prevelika, da bi bilo vse skupaj dovolj pregledno. Resda za vsaj za večino novic uporabljam RSS bralnik, pa moram tudi zaradi poklicnih razlogov spremljati, kakšnih spektakularnih prijemov se lotevajo mediji in podjetja v svojem e-mail marketingu oz. naročninah.
Ugotovil sem, da je postalo spreminjanje e-mail naslova za prejemanje novic dejansko dokaj zamudna naloga, saj je to del, na katerega malokdo položi svojo pozornost.
Lahka prijava, težka odjava
Podjetja in mediji se na svojih spletnih mestih v povprečju držijo priporočil in omogočajo dokaj preprosto prijavo na prejemanje e-mail novic. Vpišeš svoj e-mail naslov, klikneš na gumb Potrdi in si zaključil.
Ponavadi pa se zaplete pri odjavi. Jasno, nihče noče, da se mu odjaviš z njegove adreme. Zakonsko mora biti odjava od prejemanja e-mail sporočil omogočena, vendar pa ne določa na kakšen način, zato jih veliko naredi ta proces kar se da težaven.
Pošlji e-mail
Tisti, ki so ostali v 90-ih, za odjavo še vedno zahtevajo, da jim pošlješ e-mail, kjer moraš izrecno prositi, da te odjavijo od prejemanja sporočil. Totalno preveč dela in zdelo se mi je bedno pisati nekomu, da me izbriše s seznama prejemnikov.
Stran z odjavo ne obstaja
Potem obstajajo primeri, ko v nogi e-mail sporočila obstaja povezava (samo) do odjave od prejemanja novic, vendar pa ko klikneš na njo, stran ne obstaja ali pa si preusmerjen na vstopno stran. Počutiš se nategnjenega in zmedenga, sprašujoč se, kaj vendar naj zdaj naredim, da se lahko sploh odjavim.
Za oba primera imam pripravljen filter v Gmailu, kjer določene e-mail naslove Gmail ob prejemu takoj izbriše.
V teh dveh primerih sem tudi potem premislil, ali se mi zdi še vredno prejemati novice tega podjetja ali medija in se ponovno prijaviti z novim naslovom. V večini primerov je bil odgovor ne. No, pa je šel še en potencialen kupec.
Omogoči urejanje prijav na e-mail novice
Vzoren primer na tem področju je denimo Mashable, ki prejemnikom njihovih novic ponudi tako odjavo kot tudi urejanje prijave na prejemanje novic. Medtem ko pri njih lahko izbereš celo paleto tem novic, je pri večini (vsaj podjetij) dovolj spletni obrazec, kjer se lahko na preprost način odjaviš ali pa spremeniš svoj e-mail naslov. Tisti, ki so bili najbolj pametni,so prihod uporabnika na spletno mesto izkoristili in po spremembi e-mail naslova celo prikazali trenutno posebno ponudbo.
Vzame par ur več kodiranja, vendar sem prepričan, da se izplača.
Dejstvo, ki ga podjetja in mediji velikokrat ne razumejo je, da je brez veze, če naredijo svojim prejemnikom postopek odjave zelo zapleten in upajo, da se bodo premislili, ker se jim ne bo dalo zaključiti postopka.
Če nekdo ne bo več želel prejemati novic od podjetja, mu ta tako ali tako ne predstavlja nobene vrednosti, ker mu ne bo nič prodalo, poleg tega pa obstajajo še drugi načini, da se znebiš takih težakov.