zasebnostVsi resnejši social networki omogočajo nadzor nad zasebnostjo oz. nadzor nad tem, kaj se prikazuje obiskovalcem profila določenega uporabnika. Te nastavitve so za veliko ljudi včasih celo preveč napredne in jih niti ne znajo izkoristiti ali pa jih uporabijo do njihove skrajne mere in se skoraj hermetično zaprejo pred ostalim online svetom.

Zakaj?My best guess je, da čutijo določen strah, da bo kdo izvedel preveč informacij o njih, videl kakšno nerodno fotografijo ali pa se npr. v primeru žensk, ki dobro izgledajo, hočejo izogniti nadlegovanju.

Po drugi strani pa zaprt profil onemogoča pregled informacij vsem, ki bi jih potencialno zanimalo kakršnokoli resno sodelovanje. Prepričan sem, da si je s tem že veliko ljudi na spletu zaprlo možnosti za zaposlitev, za sodelovanje na projektih in podobno.

Težava je v vsebini in ne v zasebnosti

Veliko uporabnikov social networkov ne razume odnosa med zasebnostjo in vsebinami, ki jih objavijo ali so o njih objavljene. Poleg dostopa do vsebin, ki so objavljene, ima vsak kot prvo nadzor nad samo vsebino pred objavo. Vse nezaželene posledice so namreč rezultat vsebine in kakopak vsebina, ki pride od posameznika, oblikuje percepcijo preostalega sveta o taistem posamezniku.

  • če zapeljivo dekle da v svoj profil fotografije, kjer je pomanjkljivo oblečena, jo bo zelo verjetno napadla horda moških, katerim hote ali nehote sporoča, da je odprta za take in drugačne zadeve, prav tako pa lahko hitro preide tudi na tak glas.
  • tudi najbolj uglajeni in olikani se spozabijo in se znajdejo na kakšni zabavi in popijejo preveč in temu primerno je potem tudi njihovo obnašanje, ki pogojuje tudi njihovi izgled na pozneje objavljenih fotografijah. Raje kot da zapiraš profil, poskrbi za to, da se take fotografije sploh ne zgodijo.
  • če že ravno ne delaš na kakšnem od teh področij, se poskušaj ne vpletati v vročične verske, politične,… debate. Če pa si že ne moreš pomagati, se vpleti s premislekom in močnimi argumenti.
  • v zadnjem času slišim, da se pri delodajalcih dogaja, da npr. prej ko zaposlijo kandidata hočejo videti njihove profile na social networkih. Tudi če ima kdo težave s tem konceptom, jih lahko prosto ima – do podatkov na spletu bodo delodajalci prišli tako ali tako ali pa bodo vzeli nekoga drugega. Tudi sam pred kakršnimkoli sodelovanjem človeka preverim na spletu.

Resnica je – nadzora nimaš

Najpomembnejše dejstvo, ki ga pozablja večina pa je tudi, da po objavi kakršnekoli vsebine na spletu (razen v res izjemnih primerih), nimaš nikakršnega nadzora, kaj se bo s to vsebino dogajalo. Tudi če nek medij napiše v svojih pogojih uporabe, da po izbrisu vsebin ali celotnega profila teh vsebin ne bo hranil, ne moreš vedeti, ali to dejansko naredi. Ali pa slučajno stojiš pri administratorju, ki upravlja strežnik in ga vidiš, ko pritisne tipko delete? Torej ponovimo še enkrat: eno je, kar piše in eno je, kar se dejansko dela. No, dobrodošlo je, če je to ena in ista stvar, ampak to je zgolj teorija. Če je slučajno na splet prišel kak posnetek, fotografija, besedilo, na katerega nisi ponosen in si mogoče dosegel njegovo umaknitev, si lahko prepričan, da si je taisto vsebino nekdo naložil na svoj računalnik, kjer čaka, da jo lahko uporabi proti tebi. Imej nadzor nad vsebino in ne nad zasebnostjo, ki dejansko ne obstaja.

Bodi odprt do novih priložnosti

Če so tvoji profili odprti in če te ljudje lahko preprosto najdejo in če objavljaš dobre, uporabne vsebine, se ti s tem odpira množica novih priložnosti. Projekti, zaposlitev, mogoče ljubezen tvojega življenja=) Priložnost je, moraš se samo odločiti, kako jo boš izkoristil. Naslednjič še več o tem.