Skip to content

Kako s seminarsko nalogo do poslovnega sodelovanja ali zaposlitve

Uvod – o seminarskih nalogah

Med študijem študenti ponavadi napišejo veliko seminarskih nalog. Vsaj na EF ali FDV. Kako je drugje, nimam relevantnih informacij. Toda, ali te seminarske naloge prinašajo kakšno dodano vrednost?

Po lastnih izkušnjah in izkušnjah svojih kolegov večina seminarskih nalog ni plod dejanske raziskave obravnavanega problema oz. teme seminarske naloge, pač pa bolj ali manj posrečena kombinacija uporabe enega od spletnih iskalnikov in kombinacije tipk ctrl+c ter ctrl+v. Priznam, v kar nekaj seminarskih nalogah je bil najbolj avtorski del naloge moje ime. Verjetno se je tu smortno vprašati, zakaj študenti to počnemo. Kar se mene tiče, je odgovor, da bodisi zato, ker si primoran obravnavati določeno temo, ki te ne zanima in greš čez to po liniji najmanjšega odpora ali pa ti preprosto zmanjka časa in je zgoraj opisana metoda najhitrejša.

V slovenskem šolskem sistemu je nekaj gnilega

Če omenim še to, da če v večini primerov profesorji seminarskih nalog sploh ne preberejo in jih ocenijo na podlagi pravilnosti citiranja virov in podnaslavljanja grafik in tabel, kar seveda vzame veliko manj časa (ok, razumem, red mora bit, ampak v podjetjih je ponavadi bolj pomembna vsebina in ne to, koliko mm od dna strani stoji številka strani) ali da tvojo seminarsko ocenijo z manj točkami, ker si ubral malce drugačen koncept in poskušal narediti nekaj novega in izvirnega, te ponavadi mine, da bi v seminarsko vložil trohico več truda, kot po (ponovno) zgoraj opisani metodi. Prav tako pa je najbolj zabavno, ko študent enako seminarsko lahko odda pri več predmetih naenkrat ali pa pri istem profesorju odda seminarsko, ki jo je bral že lani, in je nato celo bolje ocenjena. Go figure. Še eden od dokazov, da s slovenskim šolskim sistemom nekaj ni najbolj v redu.

Bistvo

Gremo k bistvu. Dva tedna nazaj sem naredil seminarsko nalogo pri predmetu Organiziranje in odločanje. Šlo je o tem, kako v podjetju vedeti, kaj nekdo ve, kako ustvarjati in deliti znanje v organizacijah in kako ustvarjati network v podjetju. Predmet, ki ni nič posebnega, večino stvari sem slišal že v prejšnjih treh letih, vendar mi je vseeno všeč zaradi skuliranega in fleksibilnega asistenta (kaj dela nosilec predmeta, mi ni znano). Tu smo si temo lahko celo izbrali in to je bila moja prva in edina izbira, saj me to področje zelo zanima tudi v poslovnem smislu. Čas je letel in bila je že nedelja, v ponedeljek pa oddaja in predstavitev seminarske. Virov na spletu na to temo v slovenskem jeziku praktično ni bilo. Deloma me je rešil Blaž Kos s svojim blogom (hvala, Blaž:). Drugega kot prebrati obvezni članek in se nato dejansko lotiti pisanja, mi ni preostalo. Vendar glede na to, da sem že prej nekaj ustvaril na tem področju in da mi je bilo vse skupaj dokaj domače, ni bilo problema. Tako je bilo 20 strani dokaj hitro spisanih in najbrž sem večino časa porabil za predstavitev, ko sem izbiral barve in ikone v predstavitvi. Ob 3h zjutraj sem zadovoljen zaspal.

Dejansko bistvo in nauk zgodbe

Predstavitev je šla ok, pedagog se je zdel zadovoljen, meni je bil izdelek tudi všeč. Kar pa je tu dejansko bistveno, je to, da sem nato poslal seminarsko nalogo (sicer zgolj zaradi sorodnosti dejavnosti in teme seminarske) dvema kolegoma, uspešnima slovenskima podjetnikoma in direktorjema svojih podjetij. Rezultat obeh dejanj je bilo povabilo na razgovor o zaposlitvi oz. poslovnem sodelovanju.

Kaj se je oz. se bo iz tega izcimilo, v tem trenutku niti ni relevatno, pač je pomembno to, da študent s seminarsko nalogo pokaže strokovno znanje in poglobljeno zanimanje za določeno področje. Torej to, za kar podjetja najemajo delovno silo. Seminarska naloga je tu torej končno (po 3,5 letih študija) dosegla svoj namen.

Priporočilo študentom in vsem ostalim, ki iščete zaposlitev: izberite svojo najboljšo (relevantno) seminarsko nalogo (ki ste jo izjemoma sami napisali) in jo bodisi pošljite na podjetje, v katerem se želite zaposliti, kot prilogo svojemu CVju ali pa jo prinesite s sabo na razgovor o zaposlitvi ali pa celo pred razgovorom za zaposlitev to seminarsko nalašč napišite in zblefirajte, da ste to enkrat napisali na faksu.

Tu si lahko naložite omenjeno seminarsko nalogo. Če se kdaj znajdete s podobno temo svoje seminarske, naredite, kar bi naredil tudi sam ;)

DOBER ZAPIS? NE ZAMUDI NASLEDNJEGA.
Pridruži se naročnikom, ki vsako sredo prejemajo zadnje objave z bloga in vsebine na temo grajenja posla na internetu in uporabniške izkušnje.
Tvoj e-mail naslov seveda ostane samo pri meni.
  • Super! Na FDVju sicer v štirih letih napišemo ogromno seminarskih nalog, vendar pa mi te do danes niso preveč pripomogle pri iskanju službe (pa sem jih pošiljala zraven CVjev). Kakorkoli, tvoja izkušnja mi je dala vedeti, da je samo treba biti vztrajen. :) LP

  • Pingback: Kako se ne prijaviti na delovno mesto : anej mehadžič()