Skip to content

Ne sodi drugih po sebi

Ko na trg lansiraš nov produkt ali storitev, se srečaš z malim morjem odločitev, ki jih moraš sprejeti, da bi to,  s čimer se bodeš ukvarjati, zaživelo. Eni sicer stavijo na princip screw it let’s do it in ustrelijo prvo možno različico, ki se jim porodi v glavi. Obstaja pa seveda še druga, bolj zanesljiva možnost, in sicer testiranje, testiranje, testiranje.

Največja težava pri ustvarjanju novih produktov in storitev je namreč ravno v tem, da si sam kot kreator v bistvu power user. Produkt/storitev znaš na eni strani uporabljati tako, kot je temu namenjen in na drugi ga seveda poznaš v najmanjše možne podrobnosti (hopefully). Tako, kot ga večina uporabnikov ne bo nikoli. Ravno zato je tu najbolj od vsega pomembno to, kako dobro poznaš svoje kupce. Vsaka odločitev brez teh podatkov, je kot strel z mitraljezom, ko pritisneš na petelina in upaš, da boš kaj zadel.

In seveda, svoj produkt/storitev imaš rad, kar ti še dodatno zamegli presojo o tem, kaj bo učinkovalo in kaj ne, ker se ti preprosto zdi, da je to, kar počneš, najboljše na svetu. Prav je tako in hočeš, da bodo tako mislili tudi tvoji kupci. Vendar pa moraš produkt/storitev prilagoditi njim.

Vsako menje oz. kasnejša odločitev je seveda povsem subjektivna. Stopnjo subjetkvnosti zmanjšuješ s tem, da vprašaš čimveč ljudi in potem na podlagi tega sprejmeš odločitev, v katero smer boš šel in ki bo imela večjo stopnjo verjetnosti za uspeh. Z drugimi besedami, dobiš vzorec s svojimi lastnostmi, ki je statistično značilen in tako predstavlja reprezentativen del populacije. Lahko pa samo pripraviš več različic, glede na možne odločitve in jih testiraš na malih skupinah ljudi. V glavnem, metod je precej, potrebno je samo uporabiti še malce kreativnosti in (ja, ni druge) si umazati roke. Na podlagi teh rezultatov nato dobiš trdne temelje za sprejem odločitve.

Nenazadnje pa je pri slednji metodi potrebno paziti, da v skrajnem primeru ne pride do analysis paralysis, ko predolgo testiraš in ugotavljaš, kaj pa kako in pri tem zanemariš naslednji bistven del posla – (the right) time to market. O tem več v bližnji prihodnosti.

DOBER ZAPIS? NE ZAMUDI NASLEDNJEGA.
Pridruži se naročnikom, ki vsako sredo prejemajo zadnje objave z bloga in vsebine na temo grajenja posla na internetu in uporabniške izkušnje.
Tvoj e-mail naslov seveda ostane samo pri meni.