Pred začetkom okrogle mize sem imel optimistično idejo, da bi blogal v živo. A ker FDV ni tako radodaren z odprtim Wi-fijem, kakor so recimo pri sosedih na EF in ker se je priključit na Eduroam omrežje cel pain, iz tega ni bilo nič. Vseeno pa sem delal zapiske in tu sledijo najbolj svetli utrinki okrogle mize. Okrogla miza je tudi posneta, tako da če te zanima celotna debata, si lahko ogledaš posnetek na dnu tega zapisa.
Okroglo mizo je organiziral in moderiral @savicdomen. Sodelovali pa so še @eldinka , @miharejc , @gcuzak , @pengovsky in Saša Muzga, ki bolj kot na Twitter izgleda prisega na Facebook=)
Kaj se je spremenilo v komunikaciji s prihodom družbenih medijev?
@miharejc Twitter še ni obstajal, Facebook pa je ravno začel pridobivati uporabnike. Glavni keypoint komunikacije je, da se je paradigma komunikacije zamenjala. Tisti, ki so imeli dostop do sredstev, so za komunikacijo uporabljali predvsem tradicionalne medije, s pojavom družbenih medijev pa je postal vsak posameznik medij. Prav tako pa se morajo podjetja prilagoditi tako, da se vpletajo v pogovor. Če te ni, te ni.
@eldinka komentira uporabo družbenih medijev v politiki
@zigaturk je bil prvi v politiki s Twitter accoutom. Trenutno tvitajo LDSovi ministri, sledijo Zaresovi in SDSovi. @eldinka poudarja, da ima v svojem opisu Twitter profila napisano, da tvita v imenu ministrstva, kar pomeni transparentno komunikacijo. Meni tudi, da ljudje radi komunicirajo s politiki. Ko je minister Zalar objavil svoj javni nastop, sta se takoj oglasila dva novinarja in mu postavljala vprašanja.
Politki ponavadi rabijo veliko pomoči pri komuniciranju, saj so ponavadi polno zasedeni in nimajo časa komunicirati na družbenih medijih ali pa se še navajajo.
Naj blagovne znamke komunicirajo pod uradnimi računi ali kot osebe?
@gcuzak : Velikokrat osebe, ki komunicirajo v družbenih medijih kot podjetja, komunicirajo tudi zasebno, torej imajo tudi različne vloge. Npr. v primeru @alivea , @mercator_sl in @lumpiji velikokrat pride do pogovora, kjer za vse profile tvita ena oseba, zgodi se tudi, da se profili zapletejo v prepir med seboj=) Meni pa, da je lažje tvitat kot oseba.
Kateri so največji problemi, ko stranke navajaš na prisotnost na spletu/v družbenih medijih?
Saša Muzga: primer Eko kviza, projekta družbene odgovornosti Telekoma Slovenije. Mentorji so morali prijaviti otroke na sodelovanje v Eko kvizu na spletu, vendar pa po večini niso bili ravno internetno pismeni. Morali so pripraviti zelo podrobna navodila, kako uporabljati storitev, pomembna je bila močna podpora uporabnikom (mentorjem). Princip je isti v PRu vedno isti: moraš vedeti, kdo je tvoja publika in se postaviti v njhovo kožo.
Novinarstvo in raba novih tehnologij Kako kot novinar/urednik izbereš orodja in oceniš relevantnost?
@pengovsky Novinarji so velikokrat zadnji, ki osvojijo zadnje tehnologije. Primarna platforma @Radio_KAOS je splet, saj je v zagonu projekta naneslo, da je bil internet bolj dosegljiv kakor pridobitev frekvenc. @Radio_KAOS je tudi nišni medij, zato misli, da imajo vsebinsko prednost pred drugimi.
Na Twitterju je večina uporabnikov politikov, marketingarjev, PRovcev in geekov. Večina debate, ki se dogaja v družbenih medijih, je sama sebi namen, razen parih izjem, ko je npr. minister Zalar objavil razpis za državnega tožilca na Twitterju. Tako veliko stvari, ki se zgodi na Twitterju, ostane na Twitterju in ne dobi dodatne medijske pokritosti.
Potrebuješ ljudi, ki obvladajo tehnologijo in ki so hitri. @Radio_KAOS je lahko hitrejši od medijskih hiš. @pengovsky , ki tudi poroča s terena, je ob poplavah potreboval samo telefon in podatek, kje so poplave in je lahko poročal takoj, ko je prišel do poplavljenih območij.
Potrebuješ kredibilnost in blagovno znamko. Če nastopaš kot medij, si med drugim si tudi pravno/moralno/… odgovoren. Posameznik ne nosi odgovornosti, ker mu je ni treba.
Meni, da bo medijski mehurček, ki ga pripisuje družbenim medijem, enkrat počil. Tista dva novinarja v Zalarjevem primeru bi šla lahko tudi na tiskovno konferenco, ampak sta raje ostala doma za računalnikom. Na koncu je minister celo vprašal novinarja, kaj bi bolje naredila kot on. Vloge se očitno menjajo=)
Vprašanje iz publike: ce je Twitter sam sebi namen, zakaj ga uporabljati?
@pengovsky : Vlečejo zgledi – primer Obame. Meni, da gre tudi za dajanje potuhe novinarjem: novinarstvo ne poteka več tako, kot je včasih, večinoma navajajo kar sekundarne vire. Iz tega razloga mora politik biti na Twitterju. Moraš biti gor, ampak to še ne pomeni, da to razumeš. Če pa razumeš, je lahko močno orodje.
Kakšen je pomen orodij, če jih ne znaš uporabljati?
Saša Muzga: prisotnosti bi se moral lotiti, ko razumeš orodja in način komunikacije. Vendar se velikokrat podjetja lotijo tega prevečkrat zgolj zato, ker je baje kul. Pridejo prva razočaranja, ko mogoče ni povratnih informacij ali pa so komentarji negativni. V slednjem primeru poudari, da se ne sme brisati komentarjev, razen če gre za sovražni govor.
@eldinka doda, da imata Twitter in Facebook drugačne zakonitosti, potrebno pa je tudi ločiti tudi PRovski in marketinški pogled. Dela vse in-house – od strategije do izvedbe. Ne tvita v imenu Patrika Vlačiča. Minister je 24ur na dan. Vsako jutro imajo briefing in če je kriza, mu lahko vsak trenutek vstopi v pisarno. Njena odločitev, da bo šla delat na ministrstvo za promet, je strateška, saj ima tudi kaj povedati s področja prometa. Ni politično opredeljena, tam je strokovno. Tvita šele takrat, ko so vse informacije 100% potrjene.
@miharejc V poslu je obratno: vedno moraš biti prvi, ki nekaj sporoči. Vsak dan se pojavljajo več kot 20k ljudem v newsfeedu na Facebooku. Začne se ti spreminjati fokus: kam boš posredoval press release? Facebook stran je hitrejša od samega spletnega mesta. V situaciji, ko se jim je zgodil vdor, niso imeli pripravljenega contingency načrta. Na strani niso imeli pripravljenega mesta za obvestila in so potem to naredili na Twitterju in Facebooku – stranke obvestili, da imajo trenutno težave in da jih odpravljajo.
Razlika med korpo in privat računom
@miharejc : Comcast je bil dolgo znan po slabi podpori uporabnikom, a po 4 letih se je to obrnilo in sedaj so znani po najboljši podpori. Nekdo v podjetju je začel komunicirati in odgovarjati uporabnikom – začela se je podpora uporabnikom preko Twitterja. Ta, ki je tvital, je postal VP of customer support, ampak potem zapustil podjetje in morali so vse zgraditi znova. Npr. pevec John Mayer je z 2mio sledilci izbrisal svoj oseben Twitter račun – to si je lahko privoščil, ker je bil njegov in ni bil povezan z nobenim podjetjem
Zakaj gredo ljudje na Twitter?
@pengovsky : Na Twitter grejo ljudje zaradi 3 stvari: 1. delijo svoje zasebne informacije; 2.so lurkerji in samo spremljajo, kaj drugi tvitajo in 3. gredo gor zato, da bodo nekaj pametnega tvitali in gradili svoj osebni brand. Vidi tudi potrebo po razgaljanju – 5 minut slave v tradicionalnih medijih se je v družbenih medijih skrčilo na toliko časa, kolikor časa je tvoj tvit/objava vidna v newsfeedu.
@gcuzak veliko je pasivnega in manj aktivnega spremljanja – eni se oglasijo, večina ne. Koliko smo aktivni? Uporabniki Twitterja so podobni nevronom – sami po sebi se povežejo z drugimi nevroni. Ko pride signal, se v možganih izgradi neka slika. Če bi bili vsi aktivni, potem kolektivni možgani ne bi funkcionirali. Signali si zaslužijo čim manjše število odzivov, a tisti morajo biti intenzivni.
Agencija vs. in-house?
@miharejc : zelo je pomemben odzivni čas in ta je najhitrejši pri in-house komuniciranju. Če bi to počela agencija, bi predvsem v primeru @mimovrste prihajalo do prevelikih zamikov.
Zakaj tvitate?
@pengovsky : še en kanal za @radioKAOS, realtime poročanje s terena v 140 znakih, lastna promocija in vpletanje v pogovor. Udeleženci okrogle mize imajo svoj osebni profil in tudi korpo profil. @KatarinaKresal pa je sam svoj brand in si tega more privoščiti.
Saša Muzga ne vidi potrebe, da bi tvitala z osebnim profilom.
@gcuzak tvita izključno za lastno zabavo
@eldinka najprej bila na samo Facebooku, potem se je odločila preizkusiti še Twitter. Uporaben ji je zarad medijev in samih novinarjev, ki trenutno komunicirajo gor.
@miharejc komunicirajo zaradi obljube spletne trgovine @mimovrste – excellent customer service. Večino komunikacije s stranko imajo preko kartonaste škatle, ko ji dostavijo paket. Tako so želeli so ponuditi nekaj več kot samo push prodajnih akcij. Veliko delijo tudi utrinke iz vsakdana podjetja. Osebno je na Twittru zaradi tega, ker lahko spremlja ljudi, ki dajejo koristne informacije.
Okrogla miza: Nove komunikacijske tehnologije, spletne skupnosti in renesansa tržnega komuniciranja from Domen Savič on Vimeo.