Bodo družbeni mediji izpodrinili televizijo? Bo televizija prevladala? Ali pa gredo lahko televizija in družbeni mediji z roko v roki? Če vprašaš mene, izberem slednjo možnost. Mislim, da je z družbenimi mediji televizija dobila zelo dobrega asistenta. Prav priročno za ta zapis je Robert Scoble napisal super blog post o tem, kako Zuckerberg v bistvu gradi novo medijsko podjetje.
Sem zvest gledalec serije The Big Bang Theory. Po nekaj minutah prvega dela nove sezone se na zaslonu pojavi majhno okence, ki pravi, da eden od igralcev (Kunal Nayyar – Raj Koothrapali) tvita. Kaj naredim? Ustavim predvajanje, grem na njegov Twitter profil in stisnem follow gumb preprosto zato, ker mi je zabaven in me zanima, kaj ima povedati. S tem ko so ustvarjalci serije ustvarili tako močno blagovno znamko v povezavi s serijo, lahko sedaj serijo promovirajo tudi prek Twitter profilov igralcev in s tem pridobivajo zvesto publiko.
Kako lahko družbeni mediji pomagajo televiziji?
Težave televizije
Televizija ima sama po sebi več težav, ki jih družbeni mediji (lahko) rešujejo.
Prva je, da je linearna. Razen primerov, ko govorimo o videu na zahtevo, v določenem programu lahko gledalci gledajo največ eno oddajo naenkrat oz. ne morejo preskakovati na tisto, ki bi jo radi gledali v določenem trenutku, ne morejo si v vsakem trenutku ponovno ogledati posebno zanimivih izsekov posamezne epizode. Če so zamudili določeno epizodo in jo pozabili posneti, potem jo morajo poiskati drugje.
Druga je, da produkcijske hiše lahko v mrtvem delu sezone določene serije lahko predvajajo le ponovitve za ohranjanje stika z gledalci. Če gre za tekočo oddajo, kot so npr. novice, pa je prav tako pomembno, da ponudnik vsebin navleče nase čimveč uporabnikov, da spremljajo novice tega ponudnika, saj je tu v igri oglaševalski denar.
Tretja je enosmeren prenos informacij, kar pomeni, da gledalci na televiziji priljubljenih oddaj ne morejo bookmarkati, oceniti, komentirati in svojega navdušenja ter podpore deliti s svojimi prijatelji razen s tistimi na domačem kavču.
Družbeni mediji hitijo na pomoč
Vsebine na televiziji so social objects, torej vsebine, o katerih se ljudje pogovarjajo med seboj, jih delijo s svojimi prijatelji, komentirajo ocenjujejo itd. Spodnji primer je Facebook stran serije The Big Bang Theory. Ima več kot 16 milijonov privržencev, na vsaka objava ima veliko število interakcij, poleg tega pa jo lajka kar 120 mojih prijateljev.
Ljudje so bili tudi pred Facebookom in Twitterjem v stiku s svojimi najljubšimi oddajami, vendar pa je bilo denimo obiskovanje spletnega mesta vsake oddaje posebej, ki si jo gledal, naporno. Družbeni mediji so z agregiranimi vsebinami v news feedu naredili vse skupaj veliko bolj priročno.
Utrjevanje ritma tekoče sezone serije
Nadvse priročno je objavljati vsebine iz serij v tekoči sezoni med vsako epizodo posebej. Vsi oboževalci serije, ki so hkrati tudi privrženci na njeni Facebook strani, imajo tako stalen fix vsebin iz serije. Ustvarjalci serije pa tako lahko držijo ritem vse do konca sezone in ga zraven lahko še stopnujejo.
Spomini na prejšnje sezone
Če delaš tako kul serijo, kakor je Californication, potem nimaš težav z vsebino. Serija, kjer je praktično vsaka izjava vredna citata, ima veliko materiala za objavo tudi izven sezone, ko se nič ne dogaja oz. se snema nova sezona. S tem nemalo privržencev ne pustiš čakati na srečen trenutek, ko Hank Moody spet stopi na sceno, ampak jih stalno opominjaš “Hej, tu smo!” Ja, saj imaš spletno stran in še kaj, ampak na Facebooku in Twittru pa so ljudje dnevno (duuuh).
Youtube
Da ne bomo zapostavljali Youtuba, ta pride zelo prav, ko je treba objavljati posebne vsebine v zvezi z oddajami na TV. Zakulisje, izseki najboljših trenutkov in še kaj, pritegnejo vse tiste, ki jih oddaja zanima in tako dobijo še globlji vpogled v samo dogajanje okoli oddaje.
Vse skupaj zelo lepo povzame tudi Gary Vaynerchuck v spodnjem videu, kjer izpostavi, kako družbeni mediji pomagajo televiziji tudi in predvsem v realnem času. Priporočam ogled:
httpv://www.youtube.com/watch?v=u57GQZT3mVI
Zgledi v Sloveniji?
Dokaz, da Slovenci, kar se tega tiče, ne zaostajamo za tujino, je bilo soočenje kandidatov za parlament oz. za novega mandatarja na Popu. Slednji so imeli dovol jajc, da so spustili živo tvitanje v eter, ki se je prikazovalo na ekranu televizijskih sprejemnikov v realnem času. Ob tem so povabili še par najbolj glasnih tviterašov, da je bil učinek še toliko večji. Rezultat je bil stotine tvitov na temo soočenja in televizija je vsebinsko postala samo še bogatejša. Avtor spodnje slike je Grega Stritar, ki je tudi napisal zelo dober zapis na blogu. Prebereš ga lahko s klikom na sliko.