Vizitke so nekakšna osebna izkaznica vsakega človeka, ki se tako ali drugače ukvarja s poslom. Na njej večinoma najdemo osnovne kontaktne podatke o določeni osebi in organizaciji, katero predstavlja. Količina podatkov, ki jo lahko pregledno spravimo na tistih par kvadrantnih centimetrov, je sicer precej okrnjena, a koncept je zelo preprost in zadeva očitno deluje že kar veliko let.
Vendar pa tudi tudi pri vizitkah ne gre vse tako gladko. Več ljudi ko spoznaš, več vizitk imaš. Nekam jih je potrebno spraviti in po možnosti organizirati. Obstaja tudi velika možnost, da se vizitka in z njo tudi kontaktni podatki izgubijo. Potem ko nekoga spoznaš popolnoma na novo, si je potrebno vzeti čas in narediti tudi follow-up, torej to osebo kontaktirati in vzpostaviti stik, če hočeš, da z njim ali njo začneš graditi močnejšo povezavo in te ne pozabi. In nenazadnje – se je že komu zgodilo, da je prišel na kakšen poslovni dogodek in se je zavedel, da je doma pozabil vizitke ali pa jih je preprosto zmanjkalo in jih še niso natisnili?
Tu v veliko pomoč pride mobilni telefon. Vsi sodobni mobilniki so se sposobni povezati z internetom, prav tako pa vse več ljudi dostopa do interneta prek svojih mobilnih naprav. V ta namen so v ta čas dveh najbolj popularnih družabnih omrežjih, kjer se zadržuje največ poslovnežev, LinkedInu in Facebooku, pripravili tudi mobilne različice spletnih strani. Te strani so optimirane za prikaz na mobilnih telefonih, kar pomeni, da se nalagajo hitro in prikazujejo najbolj pomembne/relevantne podakte.
Stran z vizitkami, tu sta LinkedIn in Facebook
Ti dve družabni omrežji sta lahko odlična alternativa vizitkam. Kako? Ko se znajdeš na kakem poslovnem dogodku (ali podobni situaciji po izbiri), preprosto z mobilnim telefonom odpri LinkedIn (http://m.linkedin.com) ali Facebook (http://m.facebook.com) in osebo, ki jo spoznaš, dodaj na eno od omrežij. Resnici na ljubo bo vsak self-respecting poslovnež, ki gre v korak s časom, član vsaj enega (če ne obeh) družabnega omrežja.
Razlike med LinkedInom in Facebookom in kaj izbrati
V grobem rečeno je LinkedIn storitev izključno za poslovne namene, medtem ko se Facebook spušča na bolj osebno raven in je v osnovi namenjen izmenjavi informacij med prijatelji oz. ljudmi v življenju določene osebe. Meje med obema se sicer znajo hitro zabrisati, saj je na Facebooku tudi večina poslovnežev, ki je tudi na LinkedInu. Kljub temu naj bo splošno vodilo, da v primeru resne poslovne situacije vedno najprej predlagaj LinkedIn, šele potem Facebook.
Glavne prednosti
- znebiš se (sicer zanemarljivih) stroškov tiskanja vizitk, prav tako pa imaš mobilni telefon vedno pri sebi
- profil se ne izgubi, kakor se da izgubiti vizitke
- ni potrebno skrbeti, kdaj narediti follow-up, ki je sicer nujen, saj oseba, katero dodaš v svojo mrežo, dobi e-mail s povabilom, prav tako pa lahko dodaš ob povabilu še osebno sporočilo, kjer napišeš, kje sta se spoznala. To pomeni, da se te bo ta oseba zagotovo spomnila in rezultat tega je močnejša medsebojna povezava in hitrejši priklic v spominu.
- podatki na vizitkah zastarijo, medtem ko svoj profil na LinkedInu ali Facebooku (upam) stalno osvežuješ z novimi informacijami
- s tem, ko dodaš nekoga na LinkedIn ali Facebook, lahko pričneš takoj graditi medsebojno razmerje in s tem dosežeš večjo verjetnost, da bo prišlo do želenih sinergij
- skoraj najbolj pomembna prednost pa je, da predvsem LinkedIn omogoča veliko bolj učinkovito osebno predstavitev (ali predstavitev organizacije), saj lahko zelo podrobno opišeš vse svoje dosedanje izkušnje, naložiš svoj življenjepis ali katero izmed powerpoint prestavitev, lahko celo uvoziš svoj osebni blog. To pomeni, da tisti, s katerim se želiš povezati, takoj dobi strnjene informacije, na katerih vseh področjih deluješ in katera znanja ter izkušnje imaš. V času, ko se večina ljudi sooča s preobiljem informacij, je lahko učinkovita in zanimiva predstavitev ključna, da dobiš npr. posel ali ponudbo za delo.
Edina slabost tega znajo biti težave z nedelovanjem podatkovne povezave ali pa počasnim vnosom (tipkanjem) podatkov v telefon. Vendar na drugi strani so mobilna omrežja vse boljša, z nekaj vaje pa lahko tudi svoj mobilni telefon uporabljaš bolj učinkovito.
Vizitke so preživete, če pa že ne moreš brez njih, pa naj bodo vsaj bolj zanimive in drugačne od vse te solate, ki jo nekateri imenujejo vizitka.