Skip to content

Vizitke so preteklost

linkedin_mobile1Vizitke so nekakšna osebna izkaznica vsakega človeka, ki se tako ali drugače ukvarja s poslom. Na njej večinoma najdemo osnovne kontaktne podatke o določeni osebi in organizaciji, katero predstavlja. Količina podatkov, ki jo lahko pregledno spravimo na tistih par kvadrantnih centimetrov, je sicer precej okrnjena, a koncept je zelo preprost in zadeva očitno deluje že kar veliko let.

Vendar pa tudi tudi pri vizitkah ne gre vse tako gladko. Več ljudi ko spoznaš, več vizitk imaš. Nekam jih je potrebno spraviti in po možnosti organizirati. Obstaja tudi velika možnost, da se vizitka in z njo tudi kontaktni podatki izgubijo. Potem ko nekoga spoznaš popolnoma na novo, si je potrebno vzeti čas in narediti tudi follow-up, torej to osebo kontaktirati in vzpostaviti stik, če hočeš, da z njim ali njo začneš graditi močnejšo povezavo in te ne pozabi. In nenazadnje – se je že komu zgodilo, da je prišel na kakšen poslovni dogodek in se je zavedel, da je doma pozabil vizitke ali pa jih je preprosto zmanjkalo in jih še niso natisnili?

Tu v veliko pomoč pride mobilni telefon. Vsi sodobni mobilniki so se sposobni povezati z internetom, prav tako pa vse več ljudi dostopa do interneta prek svojih mobilnih naprav. V ta namen so v ta čas dveh najbolj popularnih družabnih omrežjih, kjer se zadržuje največ poslovnežev, LinkedInu in Facebooku, pripravili tudi mobilne različice spletnih strani. Te strani so optimirane za prikaz na mobilnih telefonih, kar pomeni, da se nalagajo hitro in prikazujejo najbolj pomembne/relevantne podakte.

Stran z vizitkami, tu sta LinkedIn in Facebook

Ti dve družabni omrežji sta lahko odlična alternativa vizitkam. Kako? Ko se znajdeš na kakem poslovnem dogodku (ali podobni situaciji po izbiri), preprosto z mobilnim telefonom odpri LinkedIn (http://m.linkedin.com) ali Facebook (http://m.facebook.com) in osebo, ki jo spoznaš, dodaj na eno od omrežij. Resnici na ljubo bo vsak self-respecting poslovnež, ki gre v korak s časom, član vsaj enega (če ne obeh) družabnega omrežja.

Razlike med LinkedInom in Facebookom in kaj izbrati

V grobem rečeno je LinkedIn storitev izključno za poslovne namene, medtem ko se Facebook spušča na bolj osebno raven in je v osnovi namenjen izmenjavi informacij med prijatelji oz. ljudmi v življenju določene osebe. Meje med obema se sicer znajo hitro zabrisati, saj je na Facebooku tudi večina poslovnežev, ki je tudi na LinkedInu. Kljub temu naj bo splošno vodilo, da v primeru resne poslovne situacije vedno najprej predlagaj LinkedIn, šele potem Facebook.

Glavne prednosti

  • znebiš se (sicer zanemarljivih) stroškov tiskanja vizitk, prav tako pa imaš mobilni  telefon vedno pri sebi
  • profil se ne izgubi, kakor se da izgubiti vizitke
  • ni potrebno skrbeti, kdaj narediti follow-up, ki je sicer nujen, saj oseba, katero dodaš v svojo mrežo, dobi e-mail s povabilom, prav tako pa lahko dodaš ob povabilu še osebno sporočilo, kjer napišeš, kje sta se spoznala. To pomeni, da se te bo ta oseba zagotovo spomnila in rezultat tega je močnejša medsebojna povezava in hitrejši priklic v spominu.
  • podatki na vizitkah zastarijo, medtem ko svoj profil na LinkedInu ali Facebooku (upam) stalno osvežuješ z novimi informacijami
  • s tem, ko dodaš nekoga na LinkedIn ali Facebook, lahko pričneš takoj graditi medsebojno razmerje in s tem dosežeš večjo verjetnost, da bo prišlo do želenih sinergij
  • skoraj najbolj pomembna prednost pa je, da predvsem LinkedIn omogoča veliko bolj učinkovito osebno predstavitev (ali predstavitev organizacije), saj lahko zelo podrobno opišeš vse svoje dosedanje izkušnje, naložiš svoj življenjepis ali katero izmed powerpoint prestavitev, lahko celo uvoziš svoj osebni blog. To pomeni, da tisti, s katerim se želiš povezati, takoj dobi strnjene informacije, na katerih vseh področjih deluješ in katera znanja ter izkušnje imaš. V času, ko se večina ljudi sooča s preobiljem informacij, je lahko učinkovita in zanimiva predstavitev ključna, da dobiš npr. posel ali ponudbo za delo.

Edina slabost tega znajo biti težave z nedelovanjem podatkovne povezave ali pa počasnim vnosom (tipkanjem) podatkov v telefon. Vendar na drugi strani so mobilna omrežja vse boljša, z nekaj vaje pa lahko tudi svoj mobilni telefon uporabljaš bolj učinkovito.

Vizitke so preživete, če pa že ne moreš brez njih, pa naj bodo vsaj bolj zanimive in drugačne od vse te solate, ki jo nekateri imenujejo vizitka.

Enhanced by Zemanta
DOBER ZAPIS? NE ZAMUDI NASLEDNJEGA.
Pridruži se naročnikom, ki vsako sredo prejemajo zadnje objave z bloga in vsebine na temo grajenja posla na internetu in uporabniške izkušnje.
Tvoj e-mail naslov seveda ostane samo pri meni.
  • Sedaj je spet odvisno s kom delaš posel, nekdo, ki se ukvarja z gradbeništvom, še dolgo ne bo šel v “online vizitko”. Po drugi strani pa na vizitki piše tvoje ime, in če te kdo pogugla bo gotovo vrnilo tvoj linkedin profil in facebook, ter s tem posodobljene podatke, če bi bili slučajno tisti na vizitki stari.

    Sicer pa ja, je kul, da nekoga dodaš direktno med kontaktne na social sajtu, izgleda bolj napredno, če ne drugega :)

    Glede izvirnosti vizitk -> vizitka Kevini Mitnicka rula, je kovinska in iz nje ven si lahko potrgaš tiste palčke za vlamlanje v ključavnice :D

  • Ok, ja, ideja ma svoje omejitve, vendar je bilo po defaultu mišljeno za bolj IT področje, kjer pa so te zadeve toliko bolj aktualne.

    Osebno ne verjamem več v vizitke, odkar sem to poskusil. Tako da poskušam ljudi zdaj okužiti z dodajanjem na LinkedIn ali FB, namesto da si talamo vizitke=)

  • Lidija

    Mislim, da je to tvoj prvi post, s katerim se sploh ne strinjam :) Meni se zdi precej nevljudno, da nekdo stoji zraven tebe in caka, medtem ko se ti igras s telefonom.

    Cena vizitk je zanemarljiva v primerjavi s katerim drugim stroskom; dobis pa da se eno moznost, da naredis vtis z inovativno/drugacno/… vizitko.

  • Opisane metode se poslužujem, kadar se le da. Na kakšnih sejmih in seminarjih pa je bolje, če imaš s sabo klasične vizitke.

    Mogoče bi bilo zanimivo, če bi na vizitko nekam dodal link na svoj profil (FB, LI, …) in jasno sporočilo, naj te dodajo?

  • Se mi zdi super članek (zasledil sem ga na Linkedin mimogrede :)), vendar menim, da vizitke ostajajo kot nek simbol resnega namena pri poslovanju in resnosti podjetja. Se pa strinjam, da morajo biti zanimive/drugačne. Včasih so tudi bolj priročne kot telefon – recimo ko se bežno sreča več ljudi naenkrat in bi bilo zamudno, če bi vsi začeli brskat po telefonu, ali pa npr. na letalu, kjer imaš praviloma telefon izključen. Si pa itak to omenil na koncu članka … Najverjetneje smo zdaj v neki prehodni fazi iz “analognih” na digitalne vizitke :)

  • @Marko: če bolj pogledaš, imaš na desni 4 velike ikone… ;)
    @Lidija: to je kvečjemu sivo področje v poslovnem bontonu :D Saj se ne igraš, samo vtipkaš njegovo ime in klikneš dodaj. To vzame 20 sekund.
    @Jernej: vizitke pač ne bodo izumrle, tako kot ne bodo izumrli časopisi. Meni se to zdi samo fajn pristop oz. dobra alternativa vizitkam – torej vizitke so, kar se mene tiče, preteklost.

  • Lidija
  • Pingback: anej mehadzic » Imam super idejo, a nimam denarja…BULLSHIT!()