Zadnjič sem zašel na stran britanskega medija Independent. Ker uporabljam Google Chrome, se mi je v brskalnku prikazalo push obvestilo (v pasici pod zaznamki), da si lahko za to spletno stran namestim razširitev za Chrome. Vse skupaj potrdim in že naslednji trenutek sem imel vse zadnje novice s strani Independent v brskalniku dostopne samo s klikom na ikono.
Ta razširitev sicer neposredno ne rešuje izziva s poslovnim modelom medijev, se mi zdi pa zelo pametna ideja, kako se kot spletna storitev/medij še bolj integrirati v uporabnikov proces uporabe brskalnika in s tem interneta. Zakaj naj bi medij torej investiral v razvoj take razširitve?
Prednosti investicije v razvoj razširitve:
- medij je stalno prisoten v brskalniku uporabnika
- za branje celotne objave mora uporabnik priti na stran medija, kar pomeni posledično večji promet na strani
- profiliranje vsebin – ker ima uporabnik možnost, da si preko izbirnika (slika spodaj) nastavi teme, ki ga zanimajo, lahko medij dobi povratne informacije, katere vsebine zanimajo uporabnike
- vsakič, ko medij objavi novice v izbranih temah uporabnika, se ob ikoni pojavi število neprebranih/novih objav
- za branje seznama zadnjih objav uporabniku ni potrebno odpreti novega zavihka ali novega okna, hkrati pa ima vsaka novica kratek povzetek vsebine, kar pomeni dobro uporabniško izkušnjo. Poleg tega pa se mu ob kliku na novo objavo odpre nov zavihek in mu s tem ne “povozi” spletne strani, ki jo je uporabljal do tega trenutka.
- razširitev ima tudi funkcijo iskanja, tako da lahko uporabnik lahko neposredno išče po vsebinah medija
- delitev vsebin – če si uporabnik želi takoj deliti vsebino s svojimi prijatelji, lahko to stori preko storitev Twitter, Facebook in Digg (URL-ji so skrajšani z Bit.ly-jem) – kar pomeni tudi ustvarjanje večjega prometa na strani medija. Tu bi mogoče lahko dodali še Like / Všeč mi je gumb.
Independent je do dneva zapisa (24.7.) imel dobrih 24 tisoč namestitev Google Chrome razširitve. To sicer ni ravno velika številka za britanske razmere in skupno število uporabnikov strani, vendar pa gre v tem primeru gotovo za zelo kvalitetne in stalne uporabnike/bralce, česar pa si gotovo želi vsak medij. Kdo ve, kdaj se bo kakšen slovenski medij odločil za tak korak.