Skip to content

Ozadje Like gumbov

Facebook je že nekaj časa nazaj uvedel Open Graph protokol, katerega cilj je še bolje integrirati Facebook v spletne strani in aplikacije. Z vključevanjem Open Graph značk (tagov) posamezno spletno stran na spletnem mestu to izenači s Facebook stranjo. Z značkami tudi določiš, kako se bo stran pojavljala na Facebooku. Na kratko to pomeni, da se z uporabnikovim klikom na Like gumb vzpostavi povezava med spletno stranjo in uporabnikom. Tako se (posamezna) spletna stran pojavi med uporabnikovimi Dejavnostmi in interesi (Likes and Interests).

Kakor bomo videli v nadaljevanju, slednje pomeni, da lahko administrator posamezne spletne strani objavlja vsebine v uporabnikovem news feedu, poleg tega pa se pri iskanju stran pojavi enakovredno z vsemi ostalimi Facebook stranmi, prav tako pa to omogoča usmerjanje Facebook oglasov k tistim uporabnikom, ki so všečkali določeno vsebino na spletni strani. Vsekakor potencial, ki še zdaleč ni izkoriščen. Glede na to, da je Like gumb sedaj dobil tudi funkcijo Share gumba, bo na spletnih mestih prisoten še v večji meri.

Namestitev

Da strani na spletnem mestu postanejo ob všečkanju tudi strani na Facebooku, je potrebno na spletno mesto vključiti meta značke in Like gumb. Pri zahtevnejših spletnih mestih to ponavadi naredijo razvijalci, precej lažje pa je to pri WordPressu, kjer za to obstaja že vrsta pluginov. Katere značke so ključne?

  • og:title – naslov strani/objave in hkrati tudi besedilo, ki se izpiše, ko uporabnik s klikom na Like gumb deli vsebino z ostalimi
  • og:type – kategorija objekta (spletne strani), ki služi za kategorizacijo Facebook strani, ki so posledično ustvarjene
  • og:image – URL grafike, ki se prikaže v news feedu. To je lahko določena standardna fotografija ali dinamično ustvarjen URL glede na objavo. Če ta ni določena, Facebook pobere fotografije, ki jih najde na strani ali pa določi privzet Open graph logotip
  • og:url – URL spletne strani, ki je uporabljen kot stalni ID v Open graphu.
  • og:site_name: ime spletnega mesta, ki se izpiše ob objavi (primer: Anej Mehadzic liked Ozadje Like gumbov (title) on anej mehadzic (site_name)).
  • fb:admins / fb:app_id – ID uporabnika in/ali aplikacije, ki je administrator tega spletnega mesta in hkrati tudi administrator Facebook strani, ki je potem ustvarjena

Značke so nameščene v glavi spletne strani (<head>) strani kot meta properties. Primer:
<html>
<head>
<title>anej mehadzic > Kako prepoznati spam na Facebooku in Twittru</title>
<meta property=”og:title” content=”Kako prepoznati spam na Facebooku in Twittru”/>
<meta property=”og:type” content=”blog”/>
<meta property=”og:url” content=”http://anej.si/kako-prepoznati-spam-na-facebooku-in-twittru/”/>
<meta property=”og:image” content=”http://anej.si/wp-content/uploads/2011/03/twitter-app-settings.jpg”/>
<meta property=”og:site_name” content=”anej mehadzic”/>
<meta property=”fb:admins” content=”751229551″/>
<meta property=”og:description”
content=”anej.si je blog o družbenih medijih, novih poslovnih modelih na spletu, poslovnem mreženju in tehnologijah””/>

</head>

</html>

Toliko za predstavo, bolj podrobna navodila pa lahko najdeš na strani z navodili  za namestitev Open graph protokola.

Facebook strani

Kaj se torej zgodi, ko na stan namestiš Like gumb in obiskovalci strani začnejo divje všečkati tvoje vsebine? Ustvari se Facebook stran, kar izgleda takole:

facebook open grah page

Stran lahko v tej obliki vidijo samo tisti uporabniki, ki so z značkami določeni za administratorje. Sicer pa so ostali uporabniki ob kliku na stran (npr. pri iskanju ali objavi strani v njihovem news feedu) preusmerjeni na izvorno spletno stran.

Objavljanje novih vsebin na strani

Kot na vsaki Facebook strani, lahko tudi na tej administratorji objavljajo nove vsebine. V tem primeru sem po objavi Kako prepoznati spam na Facebooku in Twittru ob odkritju novega primera spama, to objavil na strani in objava se je normalno prikazala uporabnikom v njihovih news feedih:

facebook objava opengraph

Uporabniki lahko te vsebine potem tudi všečkajo in komentirajo, za vsako posamezno objavo pa administrator tudi vidi podatek o stopnji feedbacka in kolikokrat se je prikazala uporabnikom, ki so všečkali izvorno spletno stran.

facebook open graph objava na strani

Vse, kar uporabniki všečkajo, pa se prikaže tudi med njihovimi Dejanovstmi in interesi na njihovem Facebook profilu, tako da je kar vredno premisleka, kaj vščečkaš po spletu;)

likes blog plugin

Analitika

Facebook je ob prenovljenem analitičnem delu z imenom Insights administratorjem spletnih in Facebook strani omogočil bolj podroben vpogled v to, kaj se dogaja z vsebinami na Facebooku po tem, ko jih uporabniki všečkajo. Analitiko na stran namestimo tako, da gremo na naslov http://facebook.com/insights, kliknemo na zelen gumb Insights for your website, umestimo značko fb:admins na spletno stran in izpolnimo polje z imenom domene spletnega mesta:

facebook admin analitika

Več o uporabi analitike v prihodnjih objavah, za pokušino pa si lahko prebereš objavo na hrvaškem blogu Netokracija.

Kako to lahko uporabimo?

Sama stran ima iste funkcionalnosti kot strani, ki jih ustvarijo uporabniki “sami”.

Nove objave na zidu/v newsfeedu

Enkrat, ko je stran ustvarjena, lahko administratorji objavljajo nove vsebine, ki so povezane s samo stranjo. Enega od primerov uporabe si lahko videl prejle, ko sem ob odkritju phishinga na Facebooku to objavo lahko poslal uporabnikom, ki so všečkali to objavo na njihove news feede.

Sicer pa je tu primerov uporabe malo morje. Npr. če v spletni trgovini izvedejo akcijo na določenem produktu, lahko uporabnikom, ki so všečkali ta produkt, pošljejo o tem obvestilo na njihov news feed.

Skratka, pomembno je, da so objave relevantne temu, kar so uporabniki všečkali. Na žalost pa zaradi nastavitev zasebnosti na Facebooku, lahko administratorji pošiljajo objave samo tistim uporabnikom, ki imajo nastavljeno, da lahko tisto, kar so všečkali, vidijo vsi. Tako tudi število všečkarjev na Facebook strani ni enako tistemu, ki se prikaže na Like gumbu. Žal.

Uporabljaj Facebook kot stran

Facebook lahko administratorji uporabljajo kot stran. Npr. administrator iz mimovrste=) lahko sodeluje v debatah na Facebooku kot “Palični mešalnik X znamke” =)

Oglaševanje

Administratorji lahko ciljajo oglase samo tistim uporabnikom, ki so všečkali določen produkt. Če vzamemo za primer spet spletno trgovino, je to lahko priložnost za navzkrižno prodajo – nekomu, ki je všečkal (mogoče tudi kupil) prenosni računalnik, lahko prikazujemo oglas za torbo.

Priporočanje strani

facebook priporoči prijateljem

Administratorji lahko pošljejo svojim prijateljem tudi priporočilo, da všečkajo to stran. No, tukaj je manj možnih primerov uporabe; npr. administrator lahko vse uporabnike, ki so všečkali to Facebook/spletno stran, nastavi za administratorje in jim  v zameno za povabila svojim prijateljem ponudi nagrado.

Gledaš na Like gumb po tej objavi kaj drugače? Boš bolj previden pri všečkanju vsebin na Facebooku? Kakšne načine uporabe like gumba še vidiš? Zapiši svoje mnenje v komentarjih.

DOBER ZAPIS? NE ZAMUDI NASLEDNJEGA.
Pridruži se naročnikom, ki vsako sredo prejemajo zadnje objave z bloga in vsebine na temo grajenja posla na internetu in uporabniške izkušnje.
Tvoj e-mail naslov seveda ostane samo pri meni.
  • Dober post. Se mi zdi, da načeloma vsi, ki se bavijo z SEO al pa SMM, poznajo Google Analytics, ful malo pa jih pozna statistiko, ki jo ima FB v ozadju. Zlo lepo spisano. Thx!

  • Ker je smm analitika še precej novo področje, ki rabi še čas, da se več ljudi začne z njo ukvarjati (=brandi morajo spoznat value v tem/sveznalci jim morajo to znat pokazat).