Skip to content

Odmev s Fanfare

Evo, uradni del Fanfare je mimo. Kaj reči? Manjši bataljon organizatorjev je dogodek super izpeljal, vse je šlo gladko, zamud ni bilo, ljudje so izgledali zadovoljni. Organizatorje bi pohvalil tudi zaradi dobro tempiranega in duhovitega pimpanja udeležencev dogodka preko SMSov. Well done, nisem še videl bolje izpeljanega študentskega dogodka. Pa tudi pogumna cenovna politika (20€ za partnerje in 25 oz. 30 za ostale) se jim je očitno izplačala.

Program? Ocenil bi ga z dobro 3 (od 5). Bilo je nekaj trenutkov, ki so vredni dodatnega razmisleka in gotovo dobra popotnica, roko na srce pa je bilo preveč splošnih tem, preveč številk in nekoliko premalo konkretnih praktičnih odmevov iz fanfar predavateljev. Če pa na drugi strani dobro pomislim, je taka ocena kar stalnica vseh tovrstnih dogodkov v Sloveniji, z razliko od SOFa in SEMPLa pa je večina udeležencev dejansko bila v predavalnici. Kaj se je dogajalo? Gremo po vrsti.

Vesolje veselja – za (potencialne) uporabnike, SiOL in njegovo agencijo – Petra Lapajne, Pristop in Mitja Lazar, Telekom Slovenije

Tweet: #fanfara lightweight marketing stuff and amusing fellow audience

Petra in Mitja sta predstavila zgodbo, kako sta Pristop in Telekom izpeljala akcijo Vesolje veselja, nekakšen rebranding Siola. Siol je imel navkljub temu, da je vodilni na trgu, težave s percepcijo s strani uporabnikov (obstoječih in potencialnih), poleg tega pa so mu v zelje začeli skakati novi cenovno konkurenčnejši ponudniki dostopa do interneta. Ta je, po besedah Petra in Mitje, pač internet, samo nekje je cenejši. Nekaj je bilo treba storiti in po analizah so definirali segmente potencialnih kupcev. Komunicirali so predvsem entertainment, torej se niso pozicionirali samo kot ponudniki infrastrukture, pač pa kot ponudniki dodatnih vsebin (programi, plačljive vsebine, Tia,…). Še vedno so bili najdražji na trgu, a so komunicirali večjo vrednost za vložen denar. Pri tem so uporabili nekaj kar kul prijemov, kot so:

  • look and feel services – postavljanje broadband kotičkov v Mobitelovih centrih
  • alternativne tržne poti – nagrajevanje zaposlenih za pridobivanje novih kupcev
  • poslikani avtodomi
  • laptop za 1€
  • koncert Gorillaz

Slednje je bilo namenjeno predvsem brandingu in WOM (word of mouth) med mladimi. WOM je v tem primeru še posebej pomemben saj tu prepoznamo tri različne vloge:

  • tisti, ki svetuje (mladi, s povprečno starostjo 22 let)
  • tisti, ki odloča
  • tisti, ki plačuje

Kako ujeti študente? – Andraž Zorko in Karin Jurman, Valicon

Tu je predavanje kakor lani minilo predvsem v duhu ppt slidov z veliko teksta in še več številk ter grafov ter neverjetnega odkritja, da je najbolj brana revija med študenti Cosmopolitan. Dragi deci, če se čudite, kje vaša lepša polovica dobiva čudne ideje, zdaj ni več dvoma. Omembe vredna tu je v bistvu izpostavitev delitve segmentov potencialnih kupcev po Rogersu:

  • inovators
  • early adopters
  • early majority
  • late majority
  • laggards

Razumevanje/poznavanje teh segmentov je posebej pomembno takrat, kadar lansiraš popolnoma nov produkt in hočeš vedeti, kako nagovarjati vsako skupino posebej.

Komunicirajmo bolj učinkovito – Robert Hernec, Europlakat

jumbowf

Tweet: #fanfara europlakat guy making science out of jumbo posters – ql part is that they found out an optimal wireframe…that only few advertisers (and their designers) get it

Kot je razvidno iz tweeta, je dec iz Europlakata povedal malce več o znanosti, ki spremlja oglaševanje na zunanjih plakatih. Tu se uporablja predvsem opazovanje testnih uporabnikov, ki jim dajo na na računalnik različice oglasov na zunanjih plakatih in ti potem klikajo, kaj so najprej videli. Merijo se točke vstopa, fiksacije in izstopa pogleda ljudi na oglas.  Na podlagi tega potem naredijo heatmap, ki služi za optimalno razporeditev vizualnih elementov v oglasu. Slabost te metode je, da jo v praksi dejansko upošteva bolj malo designerjev oz. snovalcev oglasov.

Twingo II ljubi – predstavitev akcije, nagrajene s srebrno nagrado Effie 2008 – Špela Žorž, Luna TBWA.

Tu kaj več ne morem povedati, saj sem bil preveč lačen in sem s kolegico šel jest.

Mobilni telefon kot oglaševalski medij: danes ali jutri? – Igor Andrenšek, Sinhro (Mooble).

Tweets:

  • #fanfara igor andrensek described tv advertising as spray and pray. Funny=)
  • #fanfara igor a.: advertising on mobiles in slo no surprise lacks know-how among agencies and corporate sphere

Igor je lepo predstavil stanje mobilnega oglaševanja (SMS in MMS) v Sloveniji, njegova projekta sta Mooble in Minusiraj.si v partnerstvu s Simobilom. Glavne prednosti tovrstnega oglaševanja so predvsem neposreden kontakt s potrošnikom, visoke konverzije odziva (25, 30%), močan branding, etc. Največje težave pa jim povzroča slab image SMS klubov in seveda nepoznavanje te vrste oglaševanja med oglaševalci in agencijami, kar pa je glavni dejavnik uspeha mobilnega oglaševanja.

Ambientalni mediji: Ideje, ki presegajo okvirje – Damjan Koren, Fini oglasi.

Tweet: #fanfara fini oglasi guy said “v bistvu” 10times in a minute and a half. And counting.

Kul predavanje in kar nekaj primerov dobrega gverilskega oglaševanja in super kreativna ugotovitev, da omejitev pri kreativnosti ni razen pri budgetih. Svaka čast, res. No, zares zabavni del pa je bilo štetje uporabe besedne zveze “v bistvu”.

Internet je lahko strateška prednost – Tinkara Filač, Iprom

Tweets:

  • #fanfara listnening to iprom chick and i just came up with a brand new word: bannergasm=)
  • #fanfara iprom chick: “we use social media sites only as a support to our campaigns”. w00t?

Tu niti ne bom izgubljal preveč besed. Hvalospevi bannerjem in floaterjem ter nekaj ugotovitev izpred 2+ let precej strnjeno opiše to predavanje.

Okrogla miza – Kreativa v marketingu – reševanje poslovnih problemov ali le izživljanje ustvarjalnih frustracij – vodi Iztok Sila, Telekom Slovenije.

Nič posebnega. V ospredju je bil predvsem dec iz Mobitela, Niko Kušar,  ki je razložil uradno verzijo, kako podjetja, in konkretno Mobitel, izbirajo oglaševalske agencije za sodelovanje, sicer pa je okrogla miza minila bolj v znamenju lepih besed in je bila bolj podobna bolj pomenku ob kavi ali pivu.

“Kakšna služba v marketingu me sploh zanima?!” Okrogla miza, ki vam bo pomagala najti odgovor – vodi Marja Feldin, A.T. Kearney, manager.

Tweet:

  • #fanfara marketing jobs roundtable: pipl in marketing should be employed based also on their astrological sign. Cmon.
  • #fanfara marketing jobs roundtable: yes,they all started at pristop

Klasična okrogla miza z vprašanji, kako dobiti službo, kako izgledajo razgovori, kaj iščejo delodajalci in izpad ene deklice, ki se ji ni zdelo pošteno, da je njena kolegica delala na Pristopu en mesec in potem to napisala v CV (wake up, douugh). Temu je sledilo še vsesplošno strinjanje sodelujočih na okrogli mizi, da so pač začeli na Pristopu.

Ok, nekaj stvari, ki bi morale biti jasne vsakemu bodočemu marketingašu, pa jim očitno niso:

  • ne, ne boste takoj na začetku art/kreativni direktorji in vodje projektov
  • da, podjetja hočejo izkušnje
  • izkušnje lahko pridobivaš na vse mogoče načine, da, tudi z delom zastonj, če je to potrebno. Si že slišal/a za besedo investicija?
  • ne, ne začnete na dnu, pač pa pri osnovah. Zakaj? Ker pač nimate pojma. S tem ni nič narobe, le učit se je treba.
  • “Joj, ona je pa dobila službo po vezah.” Zbudi se, dvigni svojo rit in po okrogli mizi stopi do vseh 5 gostov okrogle mize, ki (o, kakšno presenečenje) odločajo, koga bodo zaposlili na svojem oddelku. Je to težko? Ok, veliko sreče v življenju.
  • velik del marketinga je tudi kreativa. Razmišljaj malce drugače kot preostala množica in se pozicioniraj. Get it? Pozicioniraj. Napiši kak case, piši blog, karkoli, kar se da pokazati in opaziti.

Tkole. Zdaj pa na after=)

Enhanced by Zemanta
DOBER ZAPIS? NE ZAMUDI NASLEDNJEGA.
Pridruži se naročnikom, ki vsako sredo prejemajo zadnje objave z bloga in vsebine na temo grajenja posla na internetu in uporabniške izkušnje.
Tvoj e-mail naslov seveda ostane samo pri meni.
  • tanja

    Anej zelo dobro napisan prispevek – realen, iskren, izčrpen in predvsem zelo hiter :)

    Konstruktivna kritika je vedno dobrodošla.

    T.Š.

  • Hvala, Tanja. Pohvala izpod tvojih prstov ima še toliko večjo vrednost. Po eni strani priznam, da sem pri prejšnjem postu z mailom mogoče malce pretiraval, ampak namen ni bil diskreditiriati (ali karkoli podobnega) Fanfarine ekipe, pač pa narediti case iz tega. Mislim, da včasih malce bolj hard kritika še bolj zaleže za naprej=) Upam, da boste tudi to kritiko vzeli kot konstruktivno in da bo naslednje leto Fanfara še toliko boljša. Še enkrat pa svaka čast za letošnjo!

  • tanja

    Hard kritika ni problematična. Kot že 100x rečeno jaz zelo podpiram konstruktivno kritiko, tudi če je izrečeno na “hard”. Ne podpiram pa tega, da je treba na vsak način nekaj kritizirat, sploh ne kadar se ne pozna ozadja. Generični maili morda niso “sexy”, vendar pri projektu, ki je tako obsežen kot Fanfara in ob dejstvu da ga vsi delajo zastonj in to poleg faxa in služb je nemogoče pričakovati na roke napisanih cca 500 mailov. Ali pa tako sprogramiranih da so vezani na spol in ne vem kaj še vse.

    Jaz sem zelo zahtevna in velik kritik, predvsem tistih, ki delajo z mano. Ampak ni vedno vse potrebno kritizirati :)

    Kot že rečeno, tale zgornji prispevek mi je všeč, zaradi izčrpnosti, iskreno podanega mnenja ni ni grobo in “na vsak način” ter predvsem zaradi tega, ker je bil tako hitro objavljen.

    LP

  • Tanja, ekipa Fanfare je naredla res amazing job, še posebej je to občudovanja vredno, ker je vse delo temeljilo na prostovoljni ravni. Vendar pa na drugi strani za personalizacijo mailov obstaja par zelo učinkovitih in preprostih trikov, ki ne zahtevajo nekega večjega efforta v primerjavi z navadnim pošiljanjem. Pričakuj objavo o tem v bližnji prihodnosti;)

  • tanja

    Odlično. Ko napišeš sporoči SSDMSju. Morda pa bi se pridruzil in ti urejal te zadeve.

    lp