Skip to content

5 načinov, kako biti neuspešen kot CIO

Jason Hiner na TechRepublic blogu govori o tem, kaj je 5 navad neuspešnih CIOjev (Chief Information Officer). Video si lahko ogledate na tej povezavi. Btw, tip ima fino naštudirano retoriko, priporočam ogled.

Najprej pa izpostavi dejstvo, da je zelo veliko načinov oz. zelo lahko biti neuspešen in ne tako veliko načinov, da si uspešen. Prispevek je nastal zato, ker se teh 5 navad  da aplicirati tudi na veliko drugih področij in iz njih potegniti kakšno življenjsko lekcijo :)

 1. Kupovanje novih tehnologij samo zato, ker so nove

CIOji se velikokrat navdušijo za nakup novih tehnologij, ker so jim všeč, ker so jih prodajalci znali navdušiti itd. Vsekakor je pred nakupom potrebno natančno vedeti, zakaj se nova tehnologija uvaja v podjetje. Pravi razlogi za nakup nove tehnologije naj bi bili predvsem:

  • prihranek denarja,
  • povečanje učinkovitosti ali
  • nova konkurečna prednost podjetja

Temu bi se lahko reklo tudi kupovanje iz (kakršnega koli, samo zato) principa. Primerov imamo veliko. Ne izplača se vedno. Prvi kupci iPhona so zanj plačali veliko več, kot tisti, ki so malce počakali. Nov prenosni računalnik, ki je pač nov in kul bo cenejši čez par mesecev. Če ima sosed nov avto, ali ga moraš imeti tudi ti?
2. Odpor do open-source rešitev

V tem primeru CIOji lahko zamujajo priložnost, da maksimizirajo IT investicijo v podjetju. Uspešen CIO bo vedno odprt do vseh možnosti, proizvodov, rešitev in trendov, ki se dogajajo na trgu; od open-source do “tradicionalnih” licenčnih.

V vsakem primeru in v vsaki situaciji je potrebno imeti odprte oči in spremljati dogajanje okoli sebe. The power of observation. Ali po domače: če vedno ješ samo sladoled Planica, ne moreš vedeti, če drugje obstaja še kak boljši.

3. Vztrajanje pri razvoju lastnih tehnologij

Če IT oddelek v podjetju lahko razvija sam nove rešitve, to ne pomeni vedno, da jih tudi mora. V videu imamo primer, ko je podjetje samo razvijalo rešitev dvakrat dlje, kot pričakovano, razvoj pa je stal toliko kot skupna vrednost nakupa 3 najboljših rešitev, ki se jih dobi na trgu. You do the math. 

Če počenjaš tisto, kar dejansko ni potrebno in ni tvoja konkurenčna prednost, torej delanje ne-pravih, napačnih stvari, je eden glavnih in najbolj pogostih vzrokov neuspešnosti. Da, včasih je potrebno potlačiti svoj ego.

4. Nerazumevanje odnosa med tehnologijo in poslom

Primer čolna in motorja. Podjetje je čoln. IT oddelek je motor in ta poganja čoln, torej podjetje. Uspešni CIOji razumejo, kako negovati IT v podjetju, da bo iztisnila čim več in prinesla čim več denarja. Namen IT oddelka v podjetju ni razvoj novih tehnologij, pač pa omogočanje večje učinkovitosti podjetja. Ne glede na to, kako uspešen je IT oddelek pri implementaciji tehnologije, če je podjetje ne uporablja, na koncu nima nič od tega (razen nižjega dobička).

Whatever you do, understand what you’re doing.

5. Slaba komunikacija v teamu

Vse stvari, ki jih počne IT oddelek v podjetju, je potrebno vedno dobro skomunicirati, da bodo dobro sprejete v podjetju.

Pomen komunikacije  lahko vidimo tudi v spodnji šali (hvala, Marjana).

V gozdu se je govorilo, da ima medved seznam živali, ki jih bo pojedel. Pa se prvi opogumi jelen in gre k medvedu.
Jelen: “Medo, je res, DA imaš seznam živali, ki jih boš pojedel?”
Medo: “Res je.”
Jelen: “Sem na njem?”
Medo: “Si.”
In naslednji Dan najdejo mrtvega jelena.
Pa se opogumi volk in gre k Medotu: “Medo, je res, DA imaš seznam živali, ki jih boš pojedel?”
Medo: “Res je.”
Volk: “Sem na njem?”
Medo: “Si.”
In naslednji Dan najdejo mrtvega volka.
Tretji Dan se opogumi zajček in vpraša: “Medo, je res, DA imaš seznam živali, ki jih boš pojedel?”
Medo: “Res je.”
Zajček: “Sem na njem?”
Medo: “Si.”
Zajček: “Me lahko zbrišeš?”
Medo: “Lahko, ni problema.”
Nauk zgodbe: komunikacija je ključ do uspeha!

Zemanta Pixie

DOBER ZAPIS? NE ZAMUDI NASLEDNJEGA.
Pridruži se naročnikom, ki vsako sredo prejemajo zadnje objave z bloga in vsebine na temo grajenja posla na internetu in uporabniške izkušnje.
Tvoj e-mail naslov seveda ostane samo pri meni.