Skip to content

Avtorstvo objav v družbenih medijih

Kadar podjetje upravlja svojo prisotnost interno in za to ne najame drage agencije ali guruja, je zelo simpatično in priporočljivo, da predstavi ekipo ali posameznika, ki ustvarja vsebine in komunicira v imenu podjetja.

To je dobro predvsem zaradi feelinga oz. dobre uporabniške izkušnje: privrženci dobijo občutek, da se z njimi pogovarja dejanska oseba (ali več njih; ekipa), podjetje daje vtis dobre organiziranosti, v večjih organizacijah pa so lahko posamezniki v social media ekipi, kjer vsak poleg druženja na spletu opravlja svojo vlogo v podjetju (npr. podpora, razvoj, prodaja itd.) neposredni kontakti za poglobljena vprašanja. Poleg tega pa si na ta način social media managerji lahko precej izboljšajo zaposlitvene možnosti oz. vrednost na trgu, saj jih, če ne drug, opazuje konkurenca.

Pri taki izpostavitvi je najbrž edina nevarnost, da kdaj po izteku delovnega časa našega vrlega social media managerja kot Krpan Brdavsa z lipovim kijem pričaka razjarjen (bivši) privrženec z vzklikom: “Tiiiiii boš meni pouste brisuuu!?” Ampak upajmo v dobroto človeštva in recimo, da naj se to ne bi zgodilo.=)

Poglejmo si par dobrih primerov.

Zavarovalnica Maribor in Twitter

Bržkone najboljši slovenski korpo primer predstavitve tviteraške ekipe je Zavarovalnica Maribor. Ekipa dveh tviterašev zavarovalnice je predstavljena kar v ozadju Twitter profila. Oba imata tudi pripisana svoja tviteraška vzdevka (ki sta kar polni imeni), kar je tudi dobro, saj ne tvitata samo za službo pač pa tudi v svojem prostem času. Če ima kdo kakšno pripombo za Janjo ali Aljaža, ju lahko kontaktira prek @omembe  ali zasebnega sporočila. Dodatno svojo ekipo predstavijo tudi v opisu profila (bio), kar je sicer bolj pogosta praksa v korpo tvitanju.

Pri označevanju avtorstva objav uporabljajo ti. cotage ali po slovensko soznačke, ki se napišejo v obliki npr. ^J.G., kjer črki pomenita začetnice imen avtorja ali avtorice. Običajna raba soznačk je sicer brez pik, a ne bodimo malenkostni, svojo predstavitev so opravili z odliko.

 

Ličila.si in Facebook

Pri dobrih praksah komunikacije na Facebooku praktično ne moremo mimo spletne trgovine Ličila.si. Predstavitev njihove ekipe je ultimativno simpatična. Bolj podrobno si jo lahko ogledaš s klikom na posnetek strani. 

Vsak član ekipe ima svojo vlogo in zgodbo, kakor pritiče tako osebni blagovni znamki in to jo naredi še bolj toplo in domačo. Ekipo so obogatili s pevko Nino Pušlar kot lepotno ambasadorko in zajčico Minko Šminko, ki bodočim kupcem lepo zagotavljata, da so ličila v njihovi ponudbi kakovostna in niso testirana na živalih.

Objav posebej ne označujejo, saj je bolj ali manj že iz predstavitve pa tudi iz načina objav jasno, kdo stoji za njimi. Tu in tam se Maja podpiše v objave, ko je potrebno pa doda tudi svoj e-mail. Sedi, pet.

 

Social Media Examiner

To sicer ni slovenski primer, je pa edini te vrste, ki sem se ga spomnil iz glave. Avtorji objav na zidu vsako objavo označijo z imenom avtorja na koncu.

Zaključimo lahko, da predstavljati ekipe in objav označevati z avtorji sicer ni obvezno, je pa iz zgoraj navedenih razlogov gotovo dobra praksa.

Označevanja objav ne bi uporabljal edino v primerih, ko gre za objave, ki se nanašajo npr. na splošno stališče podjetja ali uradne izjave.

DOBER ZAPIS? NE ZAMUDI NASLEDNJEGA.
Pridruži se naročnikom, ki vsako sredo prejemajo zadnje objave z bloga in vsebine na temo grajenja posla na internetu in uporabniške izkušnje.
Tvoj e-mail naslov seveda ostane samo pri meni.