Facebook je v sredo v sodelovanju s podjetjem Snaptu lansiral mobilno aplikacijo za feature phones, torej mobilne telefone, ki še ne spadajo v smart phone kategorijo, a lahko poganjajo Java ME in BREW aplikacije. Ta tip mobilnih telefonov je še vedno prevladujoči na trgu, saj še vedno predstavlja okoli štiri petine vseh mobilnih naprav svetu; ta številka pa je še večja v državah, kakor sta Indija in Kitajska.
Kar se tiče prisotnosti na mobilnih napravah, je to ena boljših Facebookovih potez, saj bo s tem kot aplikacija prisoten na veliko večjemu številu mobilnih telefonov, kakor je sedaj na obstoječih pametnih telefonih.
Resda imajo razvite mobilne različice spletne strani, vendar pa je vsebina v primerjavi s polno spletno različico seveda precej okrnjena. Mobilna aplikacija prinaša bogatejšo/boljšo uporabniško izkušnjo, predvsem pa ima v telefonu posebno mesto in ne zgolj kot eden od zaznamkov v mobilnem brskalniku. Zadnji argument je tudi eden močnejših pri debati, zakaj kot medij (ali podjetje na sploh) imeti svojo mobilno aplikacijo.
Skratka, to pomeni, da bo nova Facebook aplikacija delovala na več kot 2.500 različnih modelih mobilnih telefonov proizvajalcev, kot so npr. Nokia, Sony Ericsson in LG. Kakor je dobro razložil Nokiin Philip Parfitt v intervjuju, feature phones predstavljajo še vedno veliko večino od 1,3 milijarde prodanih telefonov in pri teh številkah je Facebookova poteza več kot očitna in pričakovana.
Ne glede na govorice, da Facebook razvija svoj telefon oz. operacijski sistem, so se najprej osredotočilii na to, da pridobijo čim večje število mobilnih uporabnikov; po njihovih podatkih število mesečnih uporabnikov na vseh mobilnh produktih presega 200 milijonov. Poleg tega so se podobno kot pri 0.facebook.com za začetek pametno dogovorili s 14 operaterji po svetu, da slednji za prenešene podatke prek te aplikacije prve 3 mesece ne zaračunavajo prenosa podatkov, kar bo še dodatno vzpodbudilo uporabo aplikacije. 3 meseci so bržkone ravno dovolj, da se ljudje navadijo na bolj udobno uporabo Facebooka.
Glede funkcionalnosti aplikacije poudarjajo:
- boljša navigacija
- seveda sinhronizacija kontaktov
- brskanje po fotografijah in objavah prijateljev
- sporočanje (zasebna sporočila)
Facebook tako z vedno novimi funkcionalnostmi in (mobilnimi) aplikacijami nadaljuje s pronicanjem in prežemanjem spletnih in mobilnih naprav. Treba jim je priznati, da zelo dobro razumejo potrebe uporabnikov in trende, ki se razvijajo. Če bodo ob tem še pametno hodili po liniji sprejemljivega varovanja zasebnosti uporabnikov, jim bo še kar nekaj časa šlo precej dobro.
Vir grafike: Facebook
- Kako pripraviti strategijo nastopa v družbenih medijih?
- Facebook aplikacije od sedaj z dostopom do uporabnikovega naslova in mobilne številke
- Se je Facebookov ribnik v Sloveniji napolnil?
- Razlike med osebnimi profili, skupinami in stranmi na Facebooku
- Nastop na Facebooku – Intervju: Ana Dmitrović, Lisca