Poslovno pravilo #1: Ni hec v tem, kaj delaš, pač pa s kom delaš

bizpiplVsak posel ima dve ključni sestavini: kaj (produkt/storitev) in kdo (ljudje, ki to delajo). Moja teza je, da je bolj pomembno, s kom delaš, kot kaj delaš. Tu izhajam predvsem iz svojih izkušenj, ko lahko primerjam svojo učinkovitost in način poslovanja v več projektih.

Ob podajanju v novo podjetniško zgodbo, zaposlovanju novega zaposlenega ali zaposlitvi na novem delovnem mestu velja temeljito premisliti, če res hočemo delati v teamu z obetajočimi se ljudmi. To je namreč odločitev, ki te tako ali drugače zaveže za daljše obdobje. Čeprav lahko vsak trenutek izstopiš iz neljube situacije, pa s tem nočeš tratiti svojega časa in časa drugih ljudi ter se igrati s svojim ugledom. Preventiva pred kurativo.

Glavni razlogi, ki potrjujejo tezo:

  • skladnost frekvenc in energije: premisli, kako podobno razmišljaš kot človek oz. ljudje, s katerimi boš delal. Dobivate podobne asociacije? Imate podoben smisel za humor? Se počutiš sprejetega? Včasih ti nekdo preprosto ni oz. ne more biti všeč, ker pač oddaja zate negativen vibe. Delati s takim človekom/teamom je izredno težko, saj se ob njem/njej/njih ne počutiš dobro, komunikacija ne teče gladko, skratka stalno obstaja nek zid med tabo in sodelavcem oz. preostankom teama. Motivacija pade, učinkovitost se zmanjša itd.
  • (moralne) vrednote, etika, integriteta, vizija: so te zadeve skladne? Bolje, da so. V nasprotnem primeru se lahko zgodi, da bi v neki situaciji kolega brez pomisleka stopil čez rob (zakona), medtem ko ti na to ne bi niti pomislil. Imate skladne poglede na razvoj posla oz. so pričakovanja skladna? Tako neskladje lahko privede do konkretnega razdora med člani teama, ko vsak sili v svojo smer ali pa ima nerealna pričakovanja. To je nujno potrebno razčistiti takoj na začetku.
  • čas ni ravno neomejena dobrina in na svetu smo, vsaj kar se mene tiče, precej kratek čas. Zato še enkrat velja premisliti, s kom boš preživel večji del dneva. Še posebej, če s partnerjem ustanavljaš podjetje, se bosta morala gledati vsak dan 12h+. Ceni svoj čas!
  • motivacija: kako motiviran je človek, s katerim boš delal oz. kako motiviran do pozitivnih super rezultatov so sodelavci v teamu? Vsi ste v istem čolnu in če en vesla hitreje in močneje, kot drugi, čoln ne bo šel v pravo, začrtano smer. Nenapisano pravilo pravi, da je bolje sprejeti v svoje vrste človeka, ki ima manj znanja in izkušenj, ampak je bolj motiviran, kot rockstar zvezdo, ki vse ve in mu hkrati tudi dol visi za posel. Kot pravi Jugoslav Petkovič, direktor Domence, znanje in izkušnje dobiš relativno hitro, če pa se ne vklopiš v team, pa je topredvsem slabo za posel.
  • spoštovanje/avtoriteta: lahko spoštuješ svoje sodelavce? Kakšno avtoriteto imajo do tebe? Ali sam uživaš avtoriteto in spoštovanje z njihove strani?. Si sposoben pohvaliti svojega sodelavca za dober dosežek in obratno? Ste odkriti eden do drugega? Spoštotvanje in hkrati neformalna avtoriteta izhajata predvsem iz treh virov: strokovnosti (količine znanja), dosežkov (rezultati v preteklosti in sedanjosti) in vedenja (skladnost med besedami in dejanji, realizacija vrednot, itd.). Medsebojno spoštovanje je ključno predvsem pri načinu komunikacije in če ni prave komunikacije, trpijo odnosti in posledično posel.
  • higiena: to seveda ne bi smela biti težava, a vendar, roko na srce, hočeš delati z ljudmi, ki imajo razčiščeno, da je higiena pomembna.

Seveda je ključno, da uživaš tudi v tem, kar delaš, a kot sem izkusil sam in kakor slišim tudi od drugih ljudi, je kdo gotovo v prednosti pred kaj. Pozitivna klima, pohvala, sprejetost, trud za isti cilj in še kaj, so neprecenljivi.

Poznaš še kak razlog? Zapiši ga v komentarjih. Se ne strinjaš? Komentiraj! ;)

  • http://www.degriz.net Christian

    Ni Kaj in Kdo ampak Kako in Kdo.

    V večini primerov je sam način dela daaaaleč pred tem kaj delaš. Nikoli nisi edini na svojem področju lahko pa si najboljši pri serviranju produkta/storitve.

  • http://www.anej.si Anej

    Kaj in kako se še vedno nanaša na produkt/storitev. Kdo pa se nanaša predvsem in zgolj na interakcijo z ljudmi, s katerimi delaš.

  • Pingback: anej mehadžič » Imam super idejo, a nimam denarja…BULLSHIT!