Zgrešenost sporočil v slovenskih oglasih

Radio poslušam samo takrat, kadar sem v avtu, pa še to je ponavadi radio povezan z Groovesharkom na mobilnem telefonu. Televizijo gledam bolj ko ne samo med vikendom, ko sem doma. Časopise in revije berem online. No, le na internetu sem 24/7.

Ugotavljam, da z razlogom ne gledam, berem in poslušam slovenskih medijev. Ne le, da stežka najdeš kakšen presežek v vsebinskem smislu, oglasi, ki so na žalost prevladujoči poslovni model medijev, so več ali manj žalostna realnost slovenskega oglaševanja. Kaj je narobe z njimi? Ne prodajajo.

Ponavljaj, ponavljaj, ponavljaj

Posebno kategorijo si zaslužijo radijski oglasi. V zadnjem času so tu v neslavni družbi predvsem eden od slovenskih operaterjev, kjer mora otrok anemično črkovati imena paketov ter prodajalec rabljenih avtomobilov in avtopralnica, ki stavita na to, da v dani enoti časa čim večkrat ponovita ime blagovne znamke. Kaj s tem dosežejo? Ko se spomniš na njihovo blagovno znamko, si rečeš, aja, to so oni z retardiranim oglasom.

Nam gre res tako slabo, da je prijaznost konkurenčna prednost?

Potem imamo tu razne oglase, ki za konkurenčno prednost navajajo stvari, ki morajo biti že na zacetku izpolnjene, da se lahko sploh greš posel. Igralni salon prijaznih ljudi / jeklenko vam pripeljemo in pravilno namestimo / nakupuj pametno. Gotovo ne bom šel nekam, kjer ne bodo prijazni do mene, gotovo ne bom kupil plina od nekoga, ki ga ne zna namestit in gotovo ne mislim delati neumnih nakupov. Ljudje, pa kje dobivate te ideje?

Več je…več?

Seznam se nadaljuje. Jumbo plakati se še vedno oblikujejo po dajmo-stlačit-gor-čimveč-stvari sistemu. Jah, ne. Če se peljem po omejitvah, oglas vidim ravno kako sekundo, dve, mogoče tri. Nimam časa brati eseja, nimam se časa ukvarjati s tem, kaj piše, ko se je oblikovalcu zdel font super-duper, a je na daleč povsem neberljiv. Kaj hočete povedati s tem, ko postavite na sredo oglasa Facebook ikono brez kakršnegakoli konteksta? Pričakujete, da bom šel na Facebook in iskal vašo blagovno znamko? Umm, ok, pri meni je to celo verjetno, ker se nekako ukvarjam s tem, ampak ostali si bodo pa mislili “O, fejsbuk! Šit, a mi je že odpisala? Morm jit pogledat.” Baaam in že si pozabljen.

Ok…kaj hočejo sploh povedati?

Potem imamo tu sporočila, ki so skorajda diametralno nasprotna s tem, kaj si blagovna znamka želi povedati. Zadnji tak primer je recimo ena od slovenskih vod, katere glavno sporočilo je, da je polna življenja, a v oglas dajo žensko, ki brez volje leži in nekam strmi. Res pa je, da ima dobro rit. Ampak spet – ares morate igrati na prvo žogo s seksom in kaj se je zgodilo z luštnimi, skakajočimi in nasmejanimi deklicami?

Kontekst?

Ena glavnih prodajnih lekcij je tudi ta, da si ljudje težko predstavljamo velike številke (če to ne pomeni denarja, pa še tu je najbolj razumljiva le višina limita na kartici) in jih je posledično potrebno postaviti v primeren kontekst. V tem primeru imamo drugega slovenskega mobilnega operaterja, ki v eni svojih storitev promovira 2.800.000 skladb. Pri najboljši volji si ne znam predstavljati, koliko skladb je dejansko to. Koliko časa jih bom poslušal? Ok, če naredimo izračun in upoštevamo povprečno dolžino 3 minute in pol na skladbo, to pomeni okoli 18 let neprekinjenega poslušanja glasbe. Ampak čakaj, katere pesmi so sploh to, a mi bodo sploh všeč? Kaj pa če bi vižo obrnili v smislu, da tu najdeš res vse najbolj popularne skladbe, da vsak najde nekaj zase, da zadeva združuje tako aktualne skladbe kot tudi največje klasike?

Lahko bi še našteval. Recimo pivovarno, ki je kupila praktično isto kreativo oglasa, kot so ga imeli njihovi hrvaški kolegi, banko, ki je kopirala akcijo od proizvajalca fotoaparatov, urada, ki komunicira v imenu slovenske vlade pa niti ne bi omenjal.

To je bilo samo par primerov, bržkone so samo vrh ledene gore. No, destruktivna politika je v Sloveniji nalezljiva kot prehlad. Kaj pa mi je všeč, kaj lahko pohvalim? Trenutno sta mi všeč predvsem Petrolov slogan – Energija za življenje (ja, ja in ja!) in oglas za Radensko, kjer so najeli Perpetuum Jazzile, da so po vzoru priredbe skladbe Africa ponazorili izkušnjo pri pitju Radenske. Super!

Sicer pa so bili presežki na tem blogu že omenjeni in še bodo vsak posebej:

Nenazadnje pa je klofuto vsem tržnikom in oglaševalcem primazal Gregor Cuzak na svojem blogu, kjer sprašuje, kaj bi storili, če ne bi smeli oglaševati. Vsa čast, Gregor, zadel si bistvo.

P.S. obljubim, da bo naslednji zapis spet pozitiven, tale se je v meni nabiral že lep čas=)

  • http://twitter.com/VesnaStanic Vesna Stanic

    Meni je vseeno, če je na oglasu na pol mrtva ženska ali pa so paketi poimenovani tudi žnj, kfl in asd, če so na koncu prodajni rezultati ustrezni – torej odgovornost je v enaki meri tudi na strani potrošnika, ali bo raje kupoval vodo, ki jo ima ves čas pred seboj na jumbo plakatu, je v akciji v trgovini, ali pa si bo vodo natočil iz pipe. In kadar se s čim ne strinja, ne bo samo kritiziral naokrog, ampak se aktiviral po svojih močeh – ni vedno obsojeno na uspeh, ampak če ne poizkusiš … :) 

    Vprašanje je, ali nam je bolj pomembno, da imamo v denarnici več evrčkov, ali so nam pomembne tiste vrednote, ki jih kažemo navzven – pogosto se izkaže namreč da so tiste vrednote v obliki € veliko pomembnejši dejavnik odločitve, oglaševanje pa pač je – ker je tako že desetletja in vedno so delali tako in vedno je bilo dobro in cela veriga podizvajalcev je odvisna od tega in vedno je bila … :)

  • http://www.facebook.com/dabiglogikholeconsumingchaosandunderstanding Slavko Glamocanin

    To z miljoni skladb si zadel v zivec in cimprej prodaj le temu operaterju:)

  • http://anej.si anejmehadzic

    No, se strinjam s tabo, velikokrat je težava tudi ta, da ljudje niti nimajo izbire in se pač zadovoljijo z najmanjšim zlom, ki je na voljo.

  • http://anej.si anejmehadzic

    Mhm, sem že omenil=)

  • Uros

    Vedno ko poslušal kogarkoli “jamrat” o neučinkovitih oglasih, se z njim strijam. Vendar a ni hecno, da vsak od nas pozna vsaj 2 od naštetih oglasov? Torej, nekaj nam pa le ostane v spominu.

    ps: meni mogoce še malo več, saj je to moj foh. ;)

  • http://twitter.com/aljazmaher Aljaž Maher

    Anej, se strinjam z vsem zapisanim. Zanimivo bi bilo tudi raziskati, kako pa delujejo firme (in to velike) ter znamke, ki v bistvu sploh ne vlagajo v marketing in ne oglasušejo. Vsaj v klasičnem smislu ne. V mislih imam LUSH Ltd. in THE BODY SHOP. A so že ugotovili, da na dolgi rok šteje samo kvaliteta? I da ni boljše reklame, kot stnega zročila od uporabnika do uporabnika?

  • http://anej.si anejmehadzic

    Predlagam, da si na to temo prebereš post Gregorja Cuzaka, ki je na koncu posta. MIslim, da ti tam odgovori na vprašanje=)

  • Tina

    Čist tko – polna življenja – mal si spregledal. Po moje so hotli reč, da je res 'polna življenja', do česar j pripeljala dobra rit. A je treba bolj eksplicitno povedat ;) To je bila vsekakor moja misel ob tem plakatu (ko vozičkaš, si jih lahko zelo natančno ogleduješ).

  • http://anej.si anejmehadzic

    Če bi bil to point, potem bi jo morali dat v kako drugo bolj eksplicitno pozo ;)

  • http://www.facebook.com/mprivsek Miha Privsek

    @anejmehadzic:disqus po moje pa sploh neb blo tolk švoh, če bi se na blogu “dotaknu” urada, ki komunicira v imenu vlade ;) namreč ravn to pomanjkanje izbire pri ljudeh in apatija/anemičnost te družbe v kteri žvimo, privede do tega, da se je “treba” s takim “šitom” prijaznt in je folku pač vseen a ne .. psi lajajo itd…

  • Matevz

    Bi se z večino strinjal. Petrol in Radenska- kak strokovni argument za to, da vam je všeč ali zgolj subjektivno mnenje? Namig- Radenska je sicer izjemno všečna, komunikacijsko popolnoma nepotreben je začetni kader z razlago, poleg tega gre za staro in uporabljeno idejo (prepričajte se na youtube-u, hondin oglas Choir). Lp,matevz

  • http://anej.si anejmehadzic

    @matevz, Hondin oglas sem že videl, je kul in nimam nič proti temu, da se ideja reciklira, če se reciklira dobro in v kontekstu. Parcialna aplikacija tega je recimo omenjeno umeščanje Facebookovega logotipa brez nekega call-to-action momenta in konteksta. V primeru Radenske IMHO brandu z oglasom dajejo človečnost, zvočno interpretirajo in tudi idealizirajo izkušnjo, ki jo imaš ob pitju Radenske, skratka povejo zgodbo.

    Petrolov slogan mi je všeč zaradi tega, ker kaže premik iz blagovne znamke, katere glavna konotacija je po moje še vedno ponudnik goriva, v blagovno znamko, ki postaja ponudnik tudi drugih vrst energije (elektrika, ogrevanje, hrana, kava na poti,…) – skratka začenja aktivno postajati ponudnik več vrst energije, ki so tako ali drugače bistvene za življenje. Slogan je torej preprost, učinkovit in dejansko odraža bistvo/ponudbo blagovne znamke.

  • Drago Mlakar

    Vecina napisanega drzi, le dvojna merila zmotijo. Reciklaza je pozitivna srvar in doprinese k lepsemu in boljsemu zivljenju – ce recikliras papir, plastiko… V oglasevanju, kjer pa bi poslovna etika morala zahtevati izvirnost pa reciklaze nebi smelo biti. Drugace pa ja. Zelo slabo je, da dunajska izgleda kot slab katalog. Izdelki in cene…

  • http://anej.si anejmehadzic

    Pogojno bi se strinjal s tabo. Strinjam se s tem, da je kul, če so oglasi/ideje izvirne, po drugi strani pa nekako machiavellistično menim, da cilj (prodaja) opravičuje sredstva. Včasih zgolj opazuješ dogajanje v okoli sebe in ugotavljaš, kaj deluje in to uporabiš pri sebi. Tu je po moje predvsem ključen način, kako to narediš.

    Torej, nimam težav z oglasoma za Hondo in Radensko, ki imata nekako podoben koncept (oponašanje z glasovi), sta iz povsem različnih panog, poleg tega pa sta bila predvajana različnima publikama (oz. Hondin oglas ni bil predvajan v Sloveniji). Tako da to dejansko poznamo samo tisti, ki se s tem ukvarjamo in kak random brskalec po Youtubu. Torej vzeli so kul idejo, jo implementirali na kul način in to je to.

    Imam pa v tem kontekstu težavo s tem, da banka skopira akcijo proizvajalca fotoaparatov in pač to naredi zgolj zaradi tega, ker se je nekomu na banki zdelo fino imet fotonatečaj. Povsem primerno za proizvajalca fotoaparatov, navsezadnje prek tega lahko proda več svojih izdelkov, čudno za banko. Ljudje pa pač sodelujejo, ker so nagrade=)

  • Pingback: Jumbo kreativnost ‹ ZM blog

  • Pingback: Jumbo kreativnost : Povejmo.si

  • http://kitschmaster.com Miha Plohl

    osebno sem šel še bolj globoko v “ignorance”. tv sem odnesel na cesto (še isto minuto so ga odpeljali techno-scavengerji). radio sem vrgel ob tla in leži na kupu stare elektronike v drvarnici. če le zmorem, oglasom, ki jih videvam na svojih poteh, poskušam ne posvečati niti ene same misli. če pa se mi že utrne kakšna misel o kakšnem jumbo plakatu, ki ga nisem mogel spregledati zaradi namestitve,  je ta misel ponavadi negativno obarvana in me samo opominja, kako brezčutni so marketing ljudje in kako bedno šaro prodajajo.  

    po drugi strani, pa sem vedno dostopen na email.

  • http://www.boky.cc/ Boky

    Ej, ravno isti razlogi zaradi katerih sem tudi jaz nehal spremljati slovenske medije. In tudi opažam, da če npr. poslušam radio v avtu in se začnejo oglasi, me ne moti, dokler ne pride to teh retardiranih reklam — to je trenutek ko bodisi preklopim al kar ugasnem zadevo.

rest at least a day in between wears People went dancing in what was considered the height of fashion, even though 70s fashion can look dated and tacky to a contemporary eye. Mostly appropriate for pre teens and the younger adults, poodle skirts are definitely fashion must haves. Hatpins, cloche hats and beaded headbands are also an integral part of creating the Great Gatsby look. Glamorous floor length dresses with long lines, cinched waists and tight bodices became the norm. The price target is curious because it's right where the price is at. The fanciest designers consider themselves "avant garde," which is French for "What Would Bowie Wear?" The problem with this design philosophy is that the only person who can pull off David Bowie's clothes is David Bowie, and maybe Mick Jagger. For tickets, call (800) 209 5277. The newly named Roundheads responded in typical schoolyard fashion by This was an English way of translating the word "caballero," and it was an insult because a century earlier Spanish soldiers called Caballeros brutally murdered the shit out of the Dutch. In Blade Runner, it was Harrison Ford's lifeless, unnecessary voice over. Even if you prefer fashion to comfort, invest on comfortable and functional clothes. Colors were actually strong last spring . I can not guarantee it, but if you have a related Lens, drop me a note and ask for a link. But at the bottom, you also see it says, "Racism Sucks." And so, while there were some slogans in the beginning of punk that, you know, people used Nazi symbols just to be offensive, it has sort of evolved into a very understanding and non racist culture.. Pantone, the color expert, chose emerald green as its 2013 color of the year. I also love their versatility . The hate her or love her Olivia has a great feel for effortlessly putting looks together, even wearing a favorite jacket or pair of bootsseveral times and showing them off in new ways.. Using a sharp paring knife, cut a circle of pastry slightly larger than the diameter of a small nonstick skillet. Proving that the team behind this is mocking everyone with their fanservice, the ninjas all dress up in various swimsuits (while still keeping their masks on) and put on a fashion show that actually calls it a "Moe" event in the title. I have included a few of the most popular flavored homemade ice cream recipes in this lens in hopes you will enjoy making and eating these cool ice cream desserts on a Hot summer afternoon or evening.. There's no need to give up on your favorite tee, though! Whether your pretreatment failed or you simply didn't notice the stain before tossing it in the wash, there are plenty of ways to eliminate pesky blemishes.replica shoes
replica watches
coach outlet
outlet chart
christian louboutin outlet
louis vuitton outlet
woolrich
replica bags
replica clothing
replica clothing
replica watches
replica watches
replica watches
replica watches
replica watches
louboutin pas cher
chritian louboutin outlet
woolrich outlet
wholesale dresses
outlet chart
louis vuitton outlet
coach outlet
red bottom shoes
woolrich
Dresslink
arctic
Thrifty NW Mom
Abercrombie Paris
Abercrombie Online Shop
woolrich jassen
borse replica
Orologi Replica
Louis Vuitton Outlet Online
Chanel Espadrilles
Louis Vuitton Handbags Outlet
rolex watch
wandtatoo
burberry schal
louis vuitton sale
Louis Vuitton Nettbutikk
Louis Vuitton Taske
socialweb forum
sac longchamp
sac longchamp pas cher
woolrich outlet
burberry scarves
Christian Louboutin Outlet
Christian Louboutin Norge
Louboutin Pas Cher
Christian Louboutin Schuhe
Christian Louboutin Canada
Christian Louboutin Shoes
power inverter for car
Ferngesteuerter Hubschrauber
syma x5c
Isabel Marant Sneakers
louis vuitton speedy
valentino shoes
Chanel Espadrilles
chanel uk
Louis Vuitton Outlet
louis vuitton neverful
woolrich outlet
valentino shoes
Pandora Charms UK
Isabel Marant Sneaker
chanel espadrilles
hollister uk
woolrich jassen
woolrich outlet
canada goose outlet
spaccio woolrich bologna
hollister Lille
woolrich sale
Isabel Marant Sneaker
valentino sandals